חיים פייגלין: יש לעצור את המכרזים שבהם היטלי הפיתוח הוכפלו

חיים פייגלין, יו״ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ ומנכ״ל צמח המרמן, קרא היום לעצור את המכרזים שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בחודשים האחרונים ושבהם היטלי הפיתוח זינקו בכ-150%. את הדברים אמר פייגלין במסגרת יום עיון שערך ארגון קבלני חיפה והצפון. מדובר במכרזים בערים כמו ראש העין, כרמיאל, יוקנעם, קריית גת ועוד.

לדבריו, "הבחירות מאחורינו ונראה כי שר האוצר יהיה חיפאי וחברתי שחרט על דגלו את נושא הדיור, אולם גם משה כחלון לא יצליח להוריד את מחירי הדירות באותן ערים שבהן נקבעו היטלי פיתוח כל כך גבוהים, מכיוון שהן יגולגלו לרוכשי הדירות. אי-אפשר יהיה להחזיר את השד הזה לבקבוק. המכרזים מתפרסמים היום אבל רוכשי הדירות, הם אלו שישלמו את המחיר בעוד שנה או שנתיים".

פייגלין הוסיף כי "הממשלה החדשה תיאלץ לטפל בהר של חסמים ומיסוי איתם מתמודדים היום בוני הארץ". מלבד היטלי הפיתוח יש לדבריו גם עלייה בהיטלי ההשבחה שגובות הרשויות: "לא ייתכן שעל שכונה אחת ברעננה, שתכלול 3,000 יח"ד היזמים משלמים היטלי פיתוח של 1.2 מיליארד שקל. דירה שחלה עליה היטל של 400  אלף שקל לא תימכר בפחות משלושה מיליון שקל".

יו"ר ארגון קבלני חיפה והצפון הציע לממשלה החדשה ליצור לזמן מוגבל 'דיקטטורה תכנונית', כלומר ועדה אחת שתפקיע את כל הסמכויות משאר ועדות התכנון. לדבריו, "אי אפשר להבריא את ענף הנדל״ן בלי להפוך את השולחן".

יעד נוסף שהממשלה צריכה להגדיר על פי פייגלין הוא עידוד, הכשרה וגיוס של עובדים ישראלים לענף נדל״ן כמו גם גיוס מאסיבי של עובדים זרים: "כיום עובד זר מרוויח כמו מנכ״ל חברה ציבורית. בסופו של דבר הציבור משלם על כל החסמים האלה".

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אמר כי "אני רוצה שהקבלנים הם שיבנו את מבני הציבור בעיר ואנחנו נשכור את המבנים. אנחנו מקדמים תכנית כזאת מול הממשלה. כמעט כל בתי הספר בעיר בני חמישים שנה. הם לא מתאימים לייעוד שלהם ואנחנו נאלצים לבקש נדבות מהממשלה לשיפוצים. בנייה על ידי המגזר הפרטי יכולה לפתור את הבעיה".

בנוסף, התייחס יהב לנושא ההתחדשות העירונית וציין כי חיפה מובילה בקידום פרויקטים של תמ״א 38. בתחום הפינוי בינוי ציין ראש העיר כי נערך כנס בשיתוף הציבור בשכונת נווה דוד בהשתתפות של כ-500 תושבים שנתנו את ברכתם להריסה ובנייה מחדש של השכונה. כמו כן הוא ציין שהיום נבנות בעיר חמש שכונות חדשות. "אנו עומדים על כך שיהיו 35%דירות קטנות אותן רוכשים זוגות צעירים ולא אוכלוסיות חלשות. מי אמר שזוג צעיר צריך להתחיל מדירת 4 חדרים".

בין המשתתפים ביום העיון : ראש עיריית חיפה. יונה יהב, מ״מ ראש העיר, חדווה אלמוג, מנכ״ל ארגון קבלני חיפה, מנדל שקד, יו״ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, איציק מויאל, סגני נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק ויוסי לוינסקי ועשרות קבלנים.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר