האם קיים קשר בין הישגי בתי ספר למחירי הנדל"ן בנהריה?

בית ספר רמז נחשב לאחד מבתי הספר ההישגיים בעיר, אולם מחירי הנדל"ן בשכונה מהנמוכים בעיר.

מחקרים רבים שנעשו בחו"ל הוכיחו כי בתי ספר טובים מספקים יציבות וגיבוש קהילתי, תורמים למיצובה ותדמיתה של שכונת המגורים, ועל כן גם גורמים לעליית ערך הדירות בסביבה – הן באופן ישיר והן באופן עקיף.

יתרה מזאת, במחקר שערכה סביבות מגורים בשנה שעברה נמצא כי עבור 9 מתוך 10 בתי"ס יסודיים מצטיינים ברחבי המדינה, אכן קיימת פרמיה לאזורי מגורים הסמוכים לבתי"ס איכותיים במיוחד, עם הפרש ממוצע של 13.4% במחירי הדירות.

מבדיקה של סביבות מגורים לעיר נהריה עולה כי רמת הקורלציה בין הישגי בתי ספר יסודיים למחירי הנדל"ן באותו אזור נמוכה עד בינונית בלבד, זאת בניגוד לערים אחרות בישראל שנבדקו בעבר, ובהן רמת הקורלציה גבוהה וביחס ישר. לצורך המחקר נאספו נתונים על מחירי הנדל"ן באזורים השונים בעיר, והם הושוו להישגים האחרונים בבחינות המיצ"ב של בתיה"ס היסודיים המשרתים את אותם אזורים.

בשכונת נווה אלון בצפון העיר, למשל, פועל בי"ס רמז, אחד מבתיה"ס ההישגיים ביותר בעיר. למרות איכויותיו של ביה"ס ועל אף העובדה שהרמה הסוציואקונומית בשכונה גבוהה יחסית (6/10), מחירי הנדל"ן הממוצעים בנווה אלון עומדים על 9,900 שקל למ"ר בלבד, נמוך מהממוצע בעיר (10,900 שקל). בצד השני של הסקאלה, בי"ס מנחם בגין לו הישגים נמוכים יחסית במיצ"ב, אך מחירי הנדל"ן בשכונה אותה הוא משרת (נווה מנחם בגין) הם דווקא מהגבוהים ביותר בעיר.

יחד עם זאת, בשני אזורים בנהריה אותרה רמת מתאם גבוהה יחסית בין ההישגים הפדגוגיים למחירי הנדל"ן: באזור מרכז העיר, אותו משרתים שלושה בתי"ס (ויצמן, אבן שוהם, גולדה מאיר), ההישגים גבוהים מהממוצע העירוני וכך גם מחירי הנדל"ן (12,100 שקל למ"ר); ובשכונת אוסישקין ציוני המיצ"ב מעט נמוכים מהממוצע בנהריה ובהתאם לכך גם מחירי הנדל"ן (9,400 שקל למ"ר).

לדברי אלון גרינברג, מנכ"ל חברת סביבות מגורים, "נהריה נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח ומתאפיינת במערכת חינוך איכותית הנהנית מהשקעה תקציבית גבוהה מצד העירייה, דבר שמתבטא בשיפור ניכר בהישגים בשנים האחרונות. להערכתי, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבניגוד למרבית הערים בארץ (במיוחד הגדולות), נהריה היא עיר מסדר גודל קטן עד בינוני, המתאפיינת באוכלוסייה הומוגנית באופן יחסי ובפערים חברתיים-כלכליים מתונים בין האזורים השונים בעיר. אלו גוררים עימם שונות נמוכה במחירי הדירות ואף בהישגים במבחני המיצ"ב בין בתיה"ס השונים, ולכן לא מתקיימת מובהקות בקשר שבין ההישגים בבחינות למחירי הנדל"ן. ככלל, האזורים היקרים בנהריה הם אלו הסמוכים לים - במיוחד בדרום וצפון העיר".

 

 
על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר