מרכז הבניה הישראלי - "צמוד לילדים"

עו"ד ענת בירן: אם מקימים בדירה יחידה נפרדת לבן מתבגר או לילדים שנישאו יש להקפיד שחשבונות הארנונה , המים והחשמל יהיו מאוחדים על מנת שלא תואשמו בפיצול דירה

עליית מחירי הדיור והקושי של זוגות צעירים לרכוש דירה גורם לכך שיותר ויותר משפחות שבונות או משפצות בתים צמודי קרקע מוסיפות יחידת דיור נפרדת לילדים. כך עולה מבדיקה של מרכז הבניה הישראלי לרגל יום המשפחה .

על פי נתוני מרכז הבניה, בישראל נבנים מדי שנה כ- 6000 צמודי קרקע בבניה עצמית ועוד כ- 20,000 צמודי קרקע עוברים שיפוץ (רבע מהם עוברים שיפוץ עם היתר שמעיד על הרחבה המבנה ושינוי הקונסטרוקציה).

על פי ההערכות כ- 4000 מצמודי הקרקע שנבנים או עוברים שיפוץ והרחבה כיום נבנים עם יחידת דיור נפרדת המיועדת לילדים מתבגרים , לזוג אחרי נשואים וגם למשפחות צעירות בתחילת דרכן.

ישראל פסטרנק מנכ"ל מרכז הבניה הישראלי מציין כי עליית מחירי הדיור בשנים האחרונות משפיעה על מאפייני המגורים של המשפחה הישראלית. היום כאשר משפחה משפצת או בונה צמוד קרקע היא לוקחת בחשבון את העובדה שייתכן שהילדים יתגוררו בבית עד גיל מאוחר , ובמקרים מסויימים אף יתגוררו בבית עם בני זוגם לאחר הנישואים.

פסטרנק מציין שמניתוח תוכניות הליווי והרכש שמבצעים מומחי מרכז הבניה למשפחות הבונות והמשפצות עולה כי אותן משפחות לאו דווקא בונות בתים גדולים יותר, לעיתים בונים גם צמודי קרקע של 4 או 5 חדרים כאשר אחד החדרים נבנה כיחידה נפרדת. היחידה הנפרדת כולל במרבית המקרים חדר שינה גדול של לפחות 12 מ"ר , מטבחון ושירותים ומקלחת עם כניסה נפרדת או עם הכנה לכניסה נפרדת בעתיד.

עם זאת רבים מהמשפצים והבונים מתחבטים בשאלה האם מותר לפצל את הבית לשתי יחידות או שמא מדובר בפיצול דירות, גם הועדות המקומיות עושות לעיתים בעיות במתן היתרי הבניה או ההרחבה.

עו"ד ענת בירן המתמחה בדיני תכנון ובנייה מציינת כי ועדת ערר מחוז תל אביב פסקה בעבר בנושא וקבעה כי "כאשר בן משפחה מדרגה ראשונה מתגורר בחלק מבית מגורים, אין לראות בכך משום פיצול הדירה לשתי יחידות גם אם מדובר בתא משפחתי נפרד, כגון זוג נשוי, כאשר אחד מבני הזוג הוא ילדם של בעלי הדירה" .

עוד נכתב בהחלטה כי " גם כאשר הסידורים הפנימיים בדירה מאפשרים פרטיות לבן המשפחה כגון על ידי קיום כניסה ישירה ונפרדת ( בהיתר ) לחלק הדירה בו הוא מתגורר אין לראות בכך משום יצירת יחידת מגורים נוספת, ובלבד שישמר קשר פיזי בין אותו חלק בדירה ליתר חלקי הבית ולא יוסדרו תשתיות נפרדות כגון מונה חשמל או מים נפרדים.

עם זאת נפסק בהחלטה כי חיוב ארנונה עצמאי ונפרד כן מהווה סממן לפיצול דירות ולכן על הדיירים יש להציג איחוד חיוב הארנונה באופן שכל הדירה תהווה יחידת דיור אחת. עו"ד ענת בירן, מסבירה כי מההחלטה ניתן ללמוד שאם מקימים בדירה יחידה נפרדת לבן מתבגר או לילדים שנישאו יש להקפיד שחשבונות הארנונה , המים והחשמל יהיו מאוחדים .

גם הקבלנים שבונים היום צמודי קרקע הצטרפו למגמה ומציעים צמודי קרקע עם אופציה ליחידת דיור נפרדת.

כך לדוגמא, צ.פ חברה לבנין מקימה ביישוב נילי את פרויקט "הבית בנילי" הכולל 97 צמודי קרקע. לרוכשי הבתים ניתנת אופציה להרחיב את צמוד הקרקע ביחידה נפרדת המשתרעת על פני 40 מ"ר עם כניסה נפרדת. את היחידה ניתן לתכנן יחד עם צ.פ על פי הצרכים של הרוכש. מנתוני החברה, עולה כי 60% מהרוכשים העדיפו יחידה לילד מתבגר.

גם בפרויקט אביסרור בנווה נוי בבאר שבע משווקים 36 קוטג'ים בני 5 חדרים הכוללים יחידות דיור נפרדות במחיר החל מ- 1.75 מיליון שקל במחיר פריסייל.

בתמונה:אביסרור בנווה נוי (קרדיט - dvision3)

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר