ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

הגורם המפתיע שמעכב מיזמי תמ"א 38

רשות הכבאות אישרה לאחרונה תקנה לפיה היא אינה מאשרת היתרי בנייה לפרויקטים של התחדשות עירונית, אם הרחוב בו נבנה הפרויקט אינו רחב מספיק למעבר של רכב כיבוי (פחות מארבעה מטרים). לתקנה זו מתנגדים הן מינהל התכנון והן התאחדות בוני הארץ (הקבלנים), שמתייחסים רק לכביש הגישה לבניין ולא לרחוב עצמו, כמו ברשות הכבאות.

בגין המחלוקת הזו נערך ב-10.1 דיון בוועדת המשנה לשירותי כבאות בכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ נאוה בוקר (ליכוד), טענה כי התקנה מהווה "מצב בלתי נסבל - חטא על פשע". זאת משום שלשיטתה, ברשות הכבאות "מונעים קידום פרויקטים חיוניים לשכבות חלשות ולמעמד הביניים. לרבים הפרויקטים האלה הם הסיכוי היחיד לרכוש דירה".

עו"ד אמיר הלר, המשנה למנכ"ל התאחדות בוני הארץ, חיזק את דבריה של בוקר והסביר כי בניין חדש שעובר הליך של תמ"א 38 יאפשר גם כך פתרונות כיבוי טובים יותר ממה שמאפשר בניין ישן. "מינהל התכנון כותב שהפרשנות שלכם (רשות הכבאות - ה.צ) לרוחב כביש הגישה לא נכונה, שהכוונה רק לגישה בתוך המגרש ולא לרחובות שמובילים לבניין, ואתם ממשיכים לפרש פרשנות מחמירה". הוא הוסיף: "בבניין החדש יתקינו ספרינקלרים ויקבלו פתרונות כיבוי הרבה יותר טובים".

חיים תמם, ראש אגף בטיחות אש ברשות הכבאות, השיב להלר: "אבל הכבאית צריכה להגיע מתחנת הכיבוי לבניין". הוא ציין: "הכנו את התקנה יחד עם הקבלנים. הגדרנו מה צריך. ככל שיחזקו מבנים זה יתרון. רידדנו את הדרישות. אנחנו מסתפקים בחדר מדרגות קיים".

הוועדה תקיים דיון חוזר בעוד שבועיים. עד אז התבקשה רשות הכבאות להיפגש שוב עם התאחדות בוני הארץ על מנת "למצוא איזון בין בטיחות התושבים ודאגה לזוגות צעירים". ח"כ בוקר הדגישה כי "מדובר בפרויקטים בעלי חשיבות לאומית ולכן צריך לגלות יותר גמישות, לשנות תקנות ולדאוג לאוכלוסיות".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר