מאיר ליוש - סטודנט להנדסה אזרחית בטכניון ומנהל תוכן CivilEng

פרטים אישיים:

שם: מאיר
שם משפחה: ליוש
מקום מגורים: לוד
מוסד לימודים: טכניון
פקולטה: הנדסה אזרחית וסביבתית
לומד ל: תואר ראשון
מסלול לימודים: ניהול הבנייה
שנה: שלישית

ספר על עצמך:

שמי מאיר ליוש ואני בן 29. מתגורר בלוד, נשוי ליוכבד ואבא לשתי בנות – יובל ודניאל.
לומד בטכניון בפקולטה להנדסה אזרחית במסלול ניהול הבנייה.

מה דעתך על הלימודים בטכניון ומדוע בחרת ללמוד דווקא במוסד זה ?

כשהתלבטתי לאחר שירות הקבע לאן פניי מועדות, והחלטתי ללכת לכיוון של עולם ההנדסה האזרחית, היה ברור לי שאני אלך למוסד (שבעיניי) הכי טוב בתחום. הלימודים בטכניון תובעניים מאוד, ומסגרת החיים שבחרתי לי היא מאתגרת – אני נוסע 4 פעמים בשבוע מלוד לטכניון – אבל הם מלאי סיפוק ועשייה, ועל איכות הלימודים בטכניון אין פשרות כך שאני לא מפסיד כלום מהמרחק.

כיצד נראה יום טיפוסי שלך בתקופת הלימודים ?

6 בבוקר היא שעת יציאה טיפוסית מהבית, תופס רכבת מלוד לחיפה ומגיע לטכניון באיזור השעה 8 וחצי. ברכבת יש זמן לעשות שיעורי בית, לעבוד (כמנהל תוכן של אתר CivilEng), וגם לנוח (בחזרה מהלימודים, כמובן). בטכניון עצמו היום מתנהל לפי סדר השיעורים שמכתיבה המערכת. מעבר לזה בשעות הפנאי אני הולך לחדר הכושר ולבריכה בקמפוס.

מדוע החלטת ללמוד מקצוע בענף הבנייה ?

עולם הבנייה עניין אותי מאז ומתמיד. העשייה בתחום, היצירה והסיפוק שבו, גרמו לי ללכת אליו. בתחילת הדרך התלבטתי בין אדריכלות לבין הנדסה אזרחית, אך תחום העיצוב פחות דיבר אליי ופניתי לתחום ההנדסה האזרחית.

איזה מסלול התמחות בחרת, ומדוע ?

בחרתי במסלול ניהול הבנייה, כי אני רואה בעצמי את היכולות שמרכיבות את מי שבדרך כלל מתעסק עם הניהול, הביצוע והפיקוח. החיבור למקצוע והבנת התהליכים בעולם הבנייה, יחד עם האהבה לשטח ולעבודה שלא במשרד ובנוסף העבודה עם אנשים וכצוות – הביאו אותי לבחור בו.

האם אתה שוקל לימודי המשך ? אם כן, באיזה תחום ?

אני שוקל לעשות לאחר הלימודים בטכניון תואר בכלכלה ובמנהל עסקים או במשפטים, על מנת לשלוט בסוגיות שקשורות לנדל"ן ויזמות, כי הנדסת ביצוע והתקדמות בתחום הניהול, דורש ידע כלכלי ו/או משפטי כדי לדעת להתמודד עם סוגיות כאלו טוב יותר.

מה הם הקשיים שאתה כסטודנט מתמודד איתם בספסל הלימודים ?

אין ספק שמבחינת צורת החיים שבה אני חי, הדבר הכי קשה הוא שאין לי את החיבור האמיתי לאווירת הקמפוס ולטכניון עצמו. קשה מאוד ללמוד ללא חברים וקבוצות לימוד שלומדות איתך. ובשל המרחק הגדול שבין לוד לטכניון לא כל כך יוצא לי להישאר ולחרוש עם סטודנטים נוספים בפקולטה.

אתה מצליח לשלב עבודה במקביל ללימודים ?

בשנתיים הראשונות לתואר, היה מאוד מורכב לחפש עבודה. בדרך כלל השנתיים האלה יותר לחוצות ויותר תובעניות. לפני כחודשיים התחלתי לעבוד כאן באתר CivilEng כמנהל התוכן, מקצוע שמשלב אותי חזק בתוך עולם הבנייה והידע בו הוא עצום ומרתק.

מהן השאיפות המקצועיות העתידיות שלך ?

להתחיל לעבוד כמהנדס ביצוע, להתקדם בדרגות הניהול, ולהיכנס גם לעולם העיסקי הקשור לעולם הבנייה.

איזה תגובות אתה מקבל מחבריך הבוגרים, על שוק ומצב העבודה במשק ?

לפי פרסומים בעיתונות, יש חוסר די גדול של מהנדסים אזרחיים בכל תתי ההתמחות, ובהנדסת הביצוע בפרט. זה לא סוד ואפשר לראות זאת בסקרי השכר, שמקצוע הנדסת הביצוע הוא מהגבוהים שברמות השכר בתחום ההנדסה האזרחית. ממה שאני שומע מחברים ומהסביבה, ההחלטה ללמוד את המקצוע הזה היא החלטה נכונה, מאתגרת אבל מלאת סיפוק. בנוסף, ממה ששמעתי מחברים שבתחום הביצוע, העבודה היא מאוד תובענית ורבת שעות.

האם אתה שוקל להתחיל לעבוד במקצוע - במקביל ללימודים ?

כפי שכבר כתבתי לעיל, אני עובד בCivilEng, שזו עבודה במקצוע, אולי לא ממש כמהנדס אזרחי, אבל אני נחשף כל הזמן לתכנים מעולם הבנייה, תכנים שלא בהכרח ראיתי בפקולטה ובהרצאות עצמן. לגבי הנדסת הביצוע עצמה, אני לא כל כך שולט במה שקורה בשנה הרביעית מבחינת עבודה בחברות ובמשרדים, אבל אני מקווה שאוכל כבר שם להשתלב בעבודה עצמה.

לסיכום, מה תרצה לומר לקוראים ?

הגעתם לשלב בו אתם מתלבטים האם להיכנס לתחום ההנדסה האזרחית, אבל מרתיעה אתכם ההשקעה בתחום והתובענות שבו? תדעו – הסיפוק שבו גובר על הכל. היצירתיות הניהולית, עבודות הצוות עם האנשים שמסביב והאינטראקציה עם כל תחומי עולם הבנייה והתשתיות הופכים את המקצוע להנאה גדולה.

 --

 

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית הינה פקולטה חדשה וותיקה.

חדשה - כי נוסדה במתכונת הנוכחית ב 2002, וותיקה - משום שהיא תוצאה של איחוד שתי פקולטות ותיקות בטכניון, הנדסה אזרחית והנדסה חקלאית.
שתי הפקולטות פעלו במשך שנים רבות בהצלחה בהגשמת יעדי הטכניון: הן מיקמו את עצמן כברות סמכא ברמה הבינלאומית בתחומי המדע והטכנולוגיה בתחומיהן, ופועלות כגורם מנהיגותי בקידום טכנולוגי של תחומי ההנדסה הרלוונטיים להן בארץ, וזאת ע"י פיתוח הון אנושי וקידום והטמעה של טכנולוגיות לפתרון בעיות ייחודיות לישראל... המשך

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
דורון ביטון
איש חסד טוב וברכה, צפיתי בשידור ועמדתי דומע מול גודל הענווה הצניעות והנשמה היתרה שזכית בה מעם השם. אמן ומעשיך יעמדו לך ותזכה לרפואה שלמה ולהמשיך להפיץ מטובך וממשנת חייך על עם ישראל בעת הקשה הזו. בהערכה רבה ומלב דורון ביטון דימונה. נ,ב. לא מצאתי דרך לפנות אליך, אז עשיתי זאת כאן
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר