מהם המבדקים המומלצים לפני שליחת עובד לרילוקיישן?

ישנה חשיבות רבה למבדקים בשלב המיון לעבודה בגיוס למשרות רילוקיישן.

לגיוס למשרת רילוקיישן ישנם מספר היבטים, אשר כדאי לשים עליהם את הדגש טרם קבלת ההחלטה:

 

1. אמינות
ברבים מהמקרים רילוקיישן כרוך בשהייה הרחק מהממונה, היות והדיווחים נעשים בשיחות טלפון או במיילים, האחריות המוטלת על העובד כמיצג את החברה בחו"ל היא רבה ועל כן בדיקת מרכיב האמינות הופך להיות בעל משקל גדול בתהליך הקליטה.
ישנם מספר תהליכים אשר כדאי לשקול את הפעלתם בתהליך ושיכולים להגביר את האמון בנוגע לעובד:
  • בקשת טופס העדר רישום פלילי-טופס העדר רישום פלילי הינו מסמך הניתן לכל אזרח בתחנות משטרת ישראל ומפרט את הרישומים הפליליים שלו. קבלת הרישום כרוכה בתשלום מס בולים. באם קיימים רישומים או תיקים פליליים דרשו הסברים מהעובד וכמו כן בידקו כי מדינת היעד שאליה הוא נוסע אינה דורשת הוכחת העדר רישום פלילילקבלת ויזה
  • שליחת העובד לביצוע בדיקת פוליגרף- בביצוע בדיקת פוליגרף ניתנת האפשרות למעסיק לקבל תשובות לשאלות לגבי מהימנותו ויושרו של המועמד. היתרון הוא שהבדיקה נעשית ע"י גוף חיצוני ונמנעת אי הנעימות של שאלות ישירות ורפטיות ע"י גורם מהארגון. הבדיקה נשמעת כמאיימת וקשה, אך למעשה הליך הבדיקה אינו כזה כלל וכלל, ולמועמדים שליבם ופיהם שווים הבדיקה רק תחזק את החלטתכם ואמונתכם לשליחת העובד לחו"ל מטעמכם. על מנת לקבל תוצאות אפקטיביות ככל האפשר בבדיקה, רצוי לבצע שיחת תדרוך עם מבצע הבדיקה ולתת לו רקע על המשרה והגדרת התפקיד.
  • ביצוע מבחני אמינות ממוחשבים- קיימים בשוק מספר חברות אשר מציעים מבחני אמינות ממוחשבים שבמהלכם העובד עונה על שאלות מול מחשב ובסופם מיוצר ד"ח על מידת האמינות של העובד. חשוב לוודא כי תוצאות הבדיקה אינן מוטות לגבי עובדים אשר אינם מורגלים בעבודה על מחשב (עקב איטיות תגובותיהם, בלבול במקשים וכו`).
  • קבלת העתק דרכון,ת.ז. ורישיון נהיגה- שמרו תמיד העתקי תעודות רשמיות של המועמד. באם השמות שונים בין המסמכים או נעשו שינויי שם (שלא מנישואין) בקשו לקבל תשובות והסברים וראו כי הם מניחים את דעתכם.


2. יכולת עבודה עצמאית
במדינה חדשה יתמודד העובד עם הרבה קשיי הסתגלות/שפה ומנטליות. קשה לבחון יכולת עבודה עצמאית והסתגלות במקומות חדשים, אך בהחלט ניתן לראות קשיים בהתמודדות כבר בתהליכי הגיוס. הקפידו על שיחה עם ממליצים ובדיקת מידת העצמאות והאחריות האישית של המועמד כלפי מטלותיו. עובד אשר עובד בעיקר כאשר הבוס שלו בסביבה הוא לא מסוג העובדים שאתם מחפשים לשלוח למדינה חדשה כסנונית הראשונה בשטח.

 

3. יכולות עבודה בסביבה ממוחשבת
ככל שהעובד שלכם ישלוט יותר ביישומי מחשב, כך ייקל עליו לעבוד בצורה יעילה מול המטה בישראל ובמקרים רבים החיסכון הכספי לחברה יהיה עצום (בעיקר בהחלפת התקשורת הקווית והסלולרית בתקשורת דרך VOIP /תוכנות מסג`ים או מיילים).

שווה וכדאי תמיד להשקיע בבחינה ובלימוד כלים לתקשורת מרחוק לעובדים, הדבר גם יגרום להם להרגיש יותר קרובים וגם ייעל את העבודה עבור כולם.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר