מחירי התחבורה הציבורית מגלמים מחירי דלק מנופחים

מחירי התחבורה הציבורית מגלמים מחירי דלק מנופחים - יש להוזיל אותם באופן מיידי' לא ניתן לחכות עד שתגובש ותאושר הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית.

תושבי הפריפריה משלמים מחיר יקר של עד 230% לקילומטר.

מנכ"ל ארגון "תחבורה היום ומחר", תמר קינן, קוראת לשר התחבורה, ישראל כץ ולראשי משרד התחבורה להוזיל באופן מיידי את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית בעקבות הירידה העולמית במחירי הנפט. לדבריה, בחודשים האחרונים הוזלו מחירי הדלק בשיעור מצטבר של למעלה מ-10%, גם לאחר ההתייקרות בתחילת מרץ. בעלי כלי הרכב נהנים מכך, אולם נוסעי האוטובוסים והרכבת ממשיכים לשלם אותו המחיר שמגלם בתוכו את מחירי הדלקים בשיאם בשל מנגנון קביעת התעריפים האנכרוניסטי.

ועדה מטעם משרד התחבורה מגבשת כבר תקופה ארוכה רפורמה במבנה התעריפים, אשר עקרונותיה הוצגו לציבור כבר באוקטובר 2013 בכנס יום התחבורה הציבורית של תחבורה היום ומחר. במצב הנוכחי אין לדעת כמה זמן תמשך עבודת הועדה ומתי יאושרו ויכנסו לתוקף המלצותיה. לדברי קינן, לא יתכן שבכל התקופה הזו הממשלה תגביר במו ידיה את האטרקטיביות של נסיעה בכלי רכב פרטיים תוך פגיעה בשכבות המוחלשות שעלויות הנסיעה הם מרכיב חשוב בהוצאותיהם. כרגע אין די בהקפאת מחירים עד לקביעת מחירים חדשים כי יש בכך הנצחה של העיוות לחודשים ארוכים ויש צורך בהוזלה מיידית.

תימחור כרטיסי הנסיעה כיום נעשה שלא בצורה מסודרת ולכן נוצרים פערים לא הגיוניים, בדרך כלל לרעתם של תושבי הפריפריה. מבדיקה השוואתית שערכה קבוצת "פרלמנט צעירי הצפון" במספר קוי אוטובוסים התגלה שהתשלום לקילומטר נסיעה נע בין 26 אגורות לק"מ בקו תל אביב – חיפה ועד ל-86 אגורות בקו חצור הגלילית – כרמיאל. לדברי תמר קינן, זהו פער של 230% לרעת תושבי הצפון שטעון טיפול מיידי. הנוסעים לא יכולים להמתין עד שענינם יטופל בקצב הפוליטי של מדינת ישראל.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר