פורסם מדריך מקצועי שעתיד להוזיל את עלויות התחזוקה בבנייני מגורים

משרד הבינוי והשיכון פרסם מדריך מקצועי שעתיד להוזיל את עלויות התחזוקה בבנייני מגורים. עלות התחזוקה החודשית בבניינים הכפילה את עצמה לעומת העשור הקודם ועומדת על כ-500 ₪ לכל דייר.

 

מנתונים שפרסם המשרד נראה כי בעשור האחרון חלה עלייה של כ-70 אחוז בבניית מגדלי מגורים ועליה של 25 אחוז במבנים הדורשים ניהול ע"י חברת תחזוקה חיצונית. בשל כך, פיתחו באגף תורת הבנייה ופיתוח הנדסי במשרד הבינוי והשיכון, מדריך מקצועי המלווה את הבנייה עד שלב האכלוס, יוזיל את עלות התחזוקה ויאריך את חיי המבנה. המדריך לתכנון מוטה תחזוקה נכתב לשימוש חופשי ואינו מחייב.

 

 

המדריך נכתב  על ידי צוות יועצים מתחומי הבנייה השונים וביניהם אדריכלי חוץ ופנים, ניהול תפעול ואחזקת מבני מגורים, מומחי איטום, הגנה ממים, חשמל, תקשורת, אינסטלציה, אלומיניום ומיזוג אוויר, וכן מנהלי מוקדי שירות לקוחות של בניינים. המדריך מדרג את מרכיבי התכנון לפי מידת השפעתם על איכות המוצר ונוחות התחזוקה שלו, כך שסדר הופעת הפתרונות בו הוא גם סדר העדיפות ביניהם. 

 

כאמור, מטרתו היא לסייע לגורמי התכנון לתכנן בצורה יעילה בדגש על תחזוקה עתידית ויעילה, כך שעלויות התחזוקה העתידיות יהיו זולות ויתרחשו לעיתים רחוקות יותר. המדריך מציג לגורם המתכנן את ההנחיות הרלוונטיות בצירוף הסברים ורמת העדיפות והיתרונות לעומת החלופות הקיימות. תכנון מוטה התחזוקה נועד על מנת להגן על הבניין מפני מים, מזג אוויר, ונדליזם ופגעי סביבה.

 

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "אנו רואים חשיבות רבה בתכנון מוקדם ויעיל של הבניין תוך שיתוף פעולה עם גופי התכנון בענף הבנייה. הוזלת מחירי הדיור טמונה גם בנושאים אלו ובתשלומים השוטפים אותם נדרש האזרח לשלם בכל חודש.  משרד הבינוי והשיכון רואה לנגד עיניו את עתיד ענף הבנייה בישראל ופועל רבות על מנת לקדם אותו, בין היתר באמצעות פרסום מדריכים ושירותים ללא עלות לגורמי התכנון בענף". 

 

טלי הירש שרמן, מנהלת אגף תורת הבנייה ופיתוח הנדסי: "אנו רואים את גורמי התכנון, בעלי יכולת השפעה, כבר היום, על תחזוקת המבנים בארץ בין אם באמצעות הדיירים עצמם ובין אם באמצעות גורמים אחרים וככל שתיקבע אסדרה רגולטורית פורמלית בעניין ומקווים כי ממצאי המדריך יאפשרו הסקת מסקנות ויביאו להפנמת החשיבות הגדולה של תכנון מוטה תחזוקה על תפקוד מבני המגורים לשנים רבות ועל יצירת האפשרות לתחזק מבנים אלה בצורה המיטבית".

 

להורדת המדריך >> 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר