פרויקט המטרונית - זוכה פרס הגלובוס הירוק 2014

טקס הענקת פרסי הגלובוס הירוק, האוסקר הסביבתי של ישראל, ייערך במסגרת יום הסביבה הבינלאומי בכנסת, ביום ג' ה-17.6.14, י"ט סיון תשע"ד, זו השנה ה-11 ברציפות. השנה זוכה המטרונית, התחבורה הציבורית המתקדמת של מטרופולין חיפה, בפרס הגלובוס הירוק בקטגוריה חדשה של "תחבורה בת-קיימא".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ שבו מופעלת מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, המשלבת תדמית ייחודית במינה ורמת שירות גבוהה מהמקובל בתחבורה הציבורית. "מדובר במהפכה של ממש. אני מקווה כי הפעלת המטרונית, ששינתה את המציאות התחבורתית במטרופולין חיפה, ומהווה כיום מודל ודוגמה לערים נוספות בארץ, תעודד מעבר לתחבורה הציבורית".

בעקבות ההודעה על זכיית המטרונית בגלובוס הירוק אמר ראש העיר חיפה יונה יהב "100 אלף נוסעים במטרונית מידי יום הם ההוכחה להצלחת פרויקט התחבורה הציבורית המתקדמת של מטרופולין חיפה. הזכייה של המטרונית בגלובוס הירוק מחזקת ומכבדת אותנו. בשמי ובשם ראשי ערי הקריות אני מרשה ואף ממליץ לערים אחרות להעתיק את מודל התחבורה הציבורית הטוב ביותר בישראל. מי ייתן וראשי ערים במרכז יידעו לשתף פעולה כמו ראשי הרשויות בצפון ונראה בימינו אנו את הרכבת הקלה של תל אביב פועלת ומקלה על איכות האוויר וכמויות הפקקים הבלתי נסבלת שם".

טקס הגלובוס הירוק הינו האירוע השנתי המרכזי של ארגוני הסביבה בישראל ומוביל אותו 'חיים וסביבה' – ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, בו חברים כ-130 ארגונים מכל רחבי הארץ. בטקס מוענקים אותות הוקרה ל-11 זוכים על מצוינות בפעילות למען הסביבה, וגלובוס אחד שחור, המהווה אות קלון לגורם המסכן או פוגע בסביבה.

"המטרונית" – מערכת תחבורה ציבורית חדשה ומתקדמת, מבוססת אוטובוסים, מהירה ועתירת נוסעים במטרופולין חיפה, החלה לפעול בשנת 2013. המטרונית פועלת באמצעות אוטובוסים משודרגים, רב מפרקיים, מרובי קיבולת ונמוכי רצפה, בעיצוב המדמה רכבת קלה. המערך כולל 90 מטרוניות בעלות מנועים ידידותיים לסביבה, מתוכן 6 היברידיות (שילוב הנעה חשמלית ודיזל), ב-3 קווים באורך כולל של כ-40 ק"מ, שמחברים את ערי המפרץ וחיפה. מערך המטרוניות פועל בתדירות גבוהה בנתיבים ייעודיים, ומספק רמת שירות גבוהה מהמקובל, בזכות מאפייני תפעול ייחודיים כמו מחשב רכב, מערכת העדפה ברמזורים, מערכות מידע בזמן אמת לנוסע, מערכת ספירת נוסעים, מונגשות לבעלי מוגבלויות ועוד. דגש רב ניתן לנוחות הנסיעה ברכב ולנגישותו, לאמצעי אחיזה ולתנועת נוסעים מהירה וזורמת. כניסה ויציאה נמוכה הקרובה לגובה הרציף מסייעת לנוסעים בעלי מוגבלויות, ונוסעים עם עגלות תינוק. בנוסף הותקן ברציפי המטרונית סימון מיוחד לשימוש כבדי ראייה ועיוורים ומערכת כריזה.

חברת יפה נוף, חברה בת של עיריית חיפה שהוקמה לפני כ- 15 שנים, היא שתכננה והקימה את פרויקט המטרונית עבור משרד התחבורה שיזם ותיקצב את הפרויקט. יפה נוף החלה בהקמת פרויקט המטרונית בשנת 2005 והוא הופעל באוגוסט 2013 ע"י זכיינית המטרונית, חב' 'דן בצפון'.

אות הגלובוס הירוק, המוענק בפעם הראשונה בקטגוריית 'תחבורה בת קיימא', ניתן לפרויקט המטרונית על היותו מודל של מערכת הסעת המונים המצליח לשלב את המהירות, האמינות והיעילות של רכבת קלה עם הגמישות המתאפשרת בהפעלת שירות אוטובוסים; וההצלחה להסיע עשרות אלפי אנשים מידי יום, במהירות וללא פקקים וזיהום במרחב העמוס של מפרץ חיפה.

לדברי נאור ירושלמי, מנכ"ל חיים וסביבה "אות הגלובוס הירוק ניתן השנה לראשונה גם בקטגוריית תחבורת בת-קיימא, לאור ההכרה שנושא התחבורה הינו בעל חשיבות מרכזית בתחום הסביבתי. הבחירה במטרונית היא מעניינת במיוחד בשל היותה פתרון מסוג אחר, ראשון מסוגו בישראל,שיכול לשמש כמודל גם למטרופולינים נוספים בארץ".

טקס הגלובוס הירוק מתקיים השנה במסגרת יום הסביבה הבינלאומי בכנסת, הכולל שורה ארוכה של אירועים ופעילויות, בהובלת ארגון הגג של ארגוני הסביבה "חיים וסביבה" ובשיתוף עם השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת ומיזם "כנסת ירוקה". בין היתר יערכו דיונים בוועדות הכנסת השונות בנושאי ליבה המעסיקים את התנועה הסביבתית בישראל, ויתקיים דיון במליאה בהצעות חוק והצעות לסדר בנושאי סביבה. מאות פעילים מעשרות ארגונים סביבתיים מכל רחבי הארץ צפויים להשתתף, לצבוע בירוק את מסדרונות הכנסת ולהשתתף בטקס הענקת הגלובוס הירוק.


 

 

קרדיט לתמונות: צבי רוגר.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר