תמ"א 35: חיזוק הפריפריה ושטחים פתוחים

לראשונה מאז אושרה בשנת 2005, אישר קבינט הדיור במשרד האוצר את התיקון הראשון לתמ"א 35. מדובר בתוכנית המתאר הארצית לבנייה, פיתוח ושימור מדינת ישראל. התיקון שאושר שומר על עקרונות הפיתוח והשימור הקבועים בתמ"א ושם דגש על שמירה על שטחים פתוחים, פיתוח וחיזוק הישובים העירוניים בפריפריה, פיתוח ליישובי מגזר המיעוטים וקיצור תהליכים בוועדות הבנייה.

במסגרת התיקון הוחלט לטפל במערך השטחים הפתוחים ברחבי המדינה, ולקבוע מסדרונות אקולוגיים, מכלולי נוף וחוף. עוד הוחלט לייעל את הליכי התכנון באמצעות העברת סמכויות מהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה לידי הוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה, דבר שלדברי קבינט הדיור יוביל לקיצור משך הטיפול בעשרות תוכניות בנייה בשנה.

כמו כן, נקבע לאפשר גמישות בפרוצדורות במרקמים עירוניים, כגון ביטול הצורך בהגשת שינוי של תוכנית מתאר מחוזית (תמ"מ) בשטחים המיועדים לתעסוקה ובשטחי מחנה צבאי שיש כוונה לפנותו לטובת דירות למגורים. בקבינט הדיור ציינו כי מדובר ב"חיסכון בהליך תכנוני נוסף שיקצר את לוחות הזמנים".

בנוסף, הוחלט להרחיב מרקמים עירוניים עבור חיזוק ופיתוח יישוביי מיעוטים בפרט והפריפריה בכלל, ולאפשר גמישות בהרחבת המרקמים העירוניים במחוז הצפון ובכלל באזורים אליהם מכוונת מרבית האוכלוסייה.

"התיקון יגדיל את ההיצע ב-3 העשורים הבאים"

שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, משה כחלון, אמר היום כי "לאחר עבודה מאומצת של 4 שנים, אנחנו מביאים תיקון לתמ"א 35 שיגדיל את היצע הדירות בצורה משמעותית ב-3 העשורים הבאים. התיקון הוא נדבך נוסף ומשמעותי בתשתיות שאנו מניחים לשוק דיור בריא ותקין עבור הדורות הבאים. האתגר שלנו הוא לפתור את משבר הדיור הנוכחי ולוודא שבעתיד לא יווצרו משברים נוספים".

בינת שוורץ, מנהלת מינהל התכנון, הוסיפה כי "אישור התיקון לתמ"א 35 הוא תוצאה של פעילות ארוכה שנעשתה במינהל התכנון, בשיתוף עם משרדי ממשלה, השלטון המקומי, גופים מקצועיים וארגוני סביבה. פעילות זו נעשתה מתוך מטרה לפעול למען הציבור בנוגע לסוגיית הדיור, תוך מציאת האיזון בין צורכי הפיתוח הלאומיים ובין שמירה על שטחים פתוחים".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "בהצעה נשמרו העקרונות המרכזיים של תמ"א 35, שנועדו להבטיח שמירה על איכות חיים בישראל, כמו הקפדה על חיסכון במשאב הקרקע, שמירת שטחים פתוחים בין מטרופוליניים ובין יישובים, חיזוק העירוניות וצמצום הפיתוח הפרברי, ולשמחתנו יצאו מתוכה יוזמות אגרסיביות של רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, ובראשן הפשרת קרקע חקלאית במרכז הארץ, בהיקף פוטנציאלי של 100 אלף דונם.

"במהלך השנים בהן נדון העדכון, בוצעו שינויים מרחיקי לכת בתחום התכנון ובהם הקמת הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור - ה.צ) - ועדת תכנון העוקפת את הליכי התכנון המקובלים ומובילה להמשך מגמת הפרבור ולהקמת שכונות שינה על חשבון שטחים פתוחים בשולי הערים - רחוקות מתעסוקה, וללא תשתית תחבורה. אנו מקווים כי מדינת ישראל תשקיע בשנים הקרובות במתן מענה אמיתי למשבר הדיור באמצעות פתרון משולב, הכולל הקמת מערכות הסעת המונים וקידום ההתחדשות העירונית. פתרונות אלה, ברוח תמ"א 35, אשר קיבלו תוקף מחודש בעדכון הנוכחי, ישפיעו על איכות החיים במדינה, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך".

 

 

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר