אספן גרופ והלמן אלדובי רוכשות 3 בנייני משרדים בהולנד

 

הנכסים מושכרים לתקופות של בין 8.5-10 שנים, ומניבים דמי שכירות שנתיים ממוצעים של כ- 22 מיליון שקל – המשקפים תשואה ממוצעת של כ-8.2% על ההשקעה

החברה הודיעה בסוף השבוע על כוונתה לגייס כ- 100 מיליון שקל באמצעות סדרה חדשה מדורגת A3 על ידי מידרוג

חברת הנדל"ן אספן גרופ וחברת הלמן הלדובי קופות גמל ופנסיה, מבצעות עסקה שנייה משותפת. החברות דיווחו הבוקר, כי שותפות, המוחזקת על ידי אספן בשיעור של 51% ועל ידי הלמן אלדובי בשיעור של 49% מנהלת מו"מ לרכישת 3 נכסים בהולנד  בתמורה לכ- 254 מיליון שקל (כ-53.4 מיליון אירו), לא כולל הוצאות עסקה ובסך כולל של כ- 268 מיליון שקל (כ- 56.5 מיליון אירו), כולל הוצאות עסקה.

הנכסים הינם בנייני משרדים, הממוקמים בערים אמסטרדם, הופדורפ ודלפט ומושכרים לשוכרים שונים לתקופות של בין 8.5-10 שנים וכוללות אופציה להארכה. דמי השכירות הממוצעים שמניבים הנכסים מסתכמים בכ- 22 מיליון שקל (כ- 4.6 מיליון אירו), צמודים למדד המחירים של הולנד ומשקפים תשואה ממוצעת של כ- 8.2% על ההשקעה, כולל הוצאות עסקה. יצויין, כי לצורך הרכישה מנהלת השותפות מו"מ עם מוסד בנקאי לקבלת מימון .

מבנה המשרדים באמסטרדם, משתרע  קרקע בשטח של 4,105 מ"ר ועליו שטחי משרדים של כ- 13,562 מ"ר. הנכס נחשב לנכס העיקרי בעסקה ומושכר לחברת ביטוח לתקופה של 8.5 שנים.  בניין המשרדים בהופדורפ ממוקם על שטח של כ- 3,250 מ"ר ועליו שטחים להשכרת משרדים  של כ- 2,667 מ"ר ושטח של לוגיסטיקה  ואחסנה של כ- 1,149 מ"ר. הנכס השלישי ממוקם בדלפט על קרקע של 3,183 מ"ר ועליה שטחי משרדים של 4,497 מ"ר.

גיא פרג, יו"ר אספן גרופ: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה המתחזק עם הלמן- אלדובי עמם כבר ביצענו בתחילת השנה שיתוף פעולה ברכישת נכס בגרמניה. בשנה האחרונה הגדילה אספן משמעותית את היקף נכסיה וביצעה עסקאות בהיקף של למעלה מ- 700 מיליון שקל. בכל העסקאות הושם דגש על הסכמי שכירות לטווח ארוך, לשוכרים איכותיים, תוך ניצול הזדמנויות להשגת תנאי מימון אופטימליים. עסקאות אלה תבטחנה לאספן ולשותפותיה תזרים מזומנים יציב ובטוח לאורך שנים. יצויין, כי בסוף שנת 2013 ולפני הרכישות האחרונות היה בבעלות אספן גרופ נדל"ן להשקעה בהיקף של כ-1.26 מיליארד שקל בארץ ובחו"ל. כמו כן, בשנה האחרונה העמקנו את פעילותינו בתחום הסולארי והשלמנו רכישה של שלוש חברות סולאריות מילגם סולאר, מיה סול וברימאג סולאר".

לילך שפיר, סמנכ"ל השקעות בהלמן- אלדובי: "מדובר בהשקעה נוספת בנדל"ן ישיר שאנו מבצעים עבור קרנות ההשתלמות, הגמל והפנסיה שבניהולנו". לדבריה "בתקופה של ריבית נמוכה קיימים מספר יתרונות מהותיים לעסקאות מסוג זה בהן תשואה שוטפת גבוהה, מימון בנקאי זול, פיזור תיק ההשקעות ומתאם נמוך לשוק ההון הסחיר. הנכסים הנרכשים הנם חדשים יחסית, מושכרים לשוכרים בעלי איתנות פיננסית גבוהה ובהסכמים ארוכי טווח. בנוסף, אנו מעריכים מאוד שותפתנו לעסקה, חברת אספן גרופ, את איכות מנהליה, המנכ"ל אילן גיפמן וברט קנוט אשר הובילו את העסקה. אנו מוסיפים לחפש עסקאות איכותיות לטובת עמיתינו".

במקביל הודיעה החברה כי מנכ״ל החברה, מר אילן גיפמן, מסר ליו״ר דירקטוריון החברה על כוונתו לפרוש מתפקידו כמנכ״ל החברה לאחר 8 שנים בתאריך ה- 31 במרץ 2015. עוד צוין בדיווח,  שלאור ההערכה ההדדית הגבוהה בין החברה ומנכ״ל החברה בכוונת הצדדים לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה פורה בעתיד.

בסוף השבוע פרסמה החברה, כי בכוונתה לפעול לגיוס אג"ח בהיקף של כ- 100 מיליון שקל. הגיוס יעשה באמצעות סדרה חדשה, סדרה ו', המדורג על ידי מידרוג בדירוג A3. ההצעה תיעשה בדרך של הצעה אחידה במכרז על שיעור הריבית, כמו כן, בכוונת החברה לפרוע את ההלוואה ב- 7 תשלומים שנתיים.

אספן גרופ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל, בעיקר בגרמניה, שוויץ והולנד, הרחיבה משמעותית את תיק הנכסים שלה בשנים האחרונות ונכון לסוף חודש יוני 2014 היא מחזיקה בנדל"ן להשקעה בהיקף של כ- 1.78 מיליארד שקל.  החברה מחזיקה שטחים מניבים בהיקף כולל של כ-338 אלף מ"ר, המושכרים לכ-300 שוכרים. 

בית ההשקעות הלמן-אלדובי, בניהולו של רמי דרור, מנהל נכסים בהיקף של למעלה  מ-14 מיליארד ₪ עבור כ-270,000 לקוחות. בית ההשקעות מציע מגוון רחב של שירותים ומוצרים פיננסים בדגש על חסכון לטווח בינוני ולטווח ארוך. בין השאר מציע בית ההשקעות מוצרי חיסכון מתקדמים ובכללם קרן פנסיה המנוהלת על פי המודל הגילאי (המודל הצ'ליאני) וכן מגוון גדול של קופות גמל וקרנות השתלמות ובכללן קופות גמל וקרנות השתלמות בניהול אישי (IRA) ניהול תיקים וניהול השקעות עבור קרנות נאמנות .

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר