הושלם גיוס מימון לפרויקט שיכון ובינוי בטקסס ארצות הברית

הושלם גיוס מימון לפרויקט לתכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של נתיבי אגרה במטרופולין יוסטון שבטקסס, ארה"ב. מדובר בפרויקט תשתית ראשון לקבוצה בארה"ב, בהיקף של כמיליארד דולר. בחברת הזכיין של הפרויקט, Blueridge Transportation Group, שותפים, מלבד החברה, קבלן תשתיות בינלאומי ומשקיעים פיננסיים. שיעור האחזקות של החברה בזכיין הוא כ-21.62%.כמו כן, 50% מהביצוע הקבלני של הפרויקט יבוצע על-ידי זרוע הקבלנות הבינלאומית של הקבוצה, SBI. יתרת ה- 50% מוחזקים על-ידי קבלן תשתיות בינלאומי.

מדובר בצעד נוסף בהתאם לאסטרטגיית ההשקעה הבינלאומית של שיכון ובינוי. בנוסף, הפרויקט הנ"ל צפוי להגדיל את צבר העבודות של הקבוצה.

הזכיין התחייב להקים, לממן, לתחזק ולתפעל את קטע הכביש האמור (לרבות נתיבי האגרה המהירים) לתקופה של כחמישים ושתיים שנים (כולל תקופת הקמה הצפויה להימשך כ- 3 שנים), תמורת הזכות לגבות אגרה ממשתמשי הנתיבים המהירים.

השלמת הסגירה הפיננסית לרבות ביצוע המשיכה הראשונה מכספי המימון, צפויה בשבועות הקרובים, בכפוף להשלמת תנאים מקובלים שונים שנקבעו בהסכמי המימון, לרבות קבלת אישור סופי של משרד היועץ המשפטי של מדינת טקסס להנפקת אגרות חוב.

בנוסף, במועד חתימת הסכמי המימון לפרויקט כאמור, הועמדו על ידי השותפים בזכיין ערבויות להבטחת התחייבויותיהם, ובכלל זה הועמדו על ידי החברה ערבויות להעמדת ההון העצמי לפרויקט, לפי חלקה היחסי בסך ההון העצמי בהתאם לשיעור החזקתה בזכיין.

פרויקט זה מצטרף למגה פרויקט תשתיות נוסף של הזכיינות בקולומביה, במתווה  BOTלהקמה ותפעול למשך 25 שנים של כביש אגרה סביב העיר בוגוטה, בהיקף כולל  של כ-550 מיליון דולר(טרם התקיימה סגירה פיננסית).

משה לחמני יו"ר שיכון ובינוי "השלמת המימון לפרויקט בטקסס הינו  שלב נוסף במימוש האסטרטגיה הבינלאומית של הקבוצה להמשיך לגוון ולהרחיב את מדינות הפעילות תוך כניסה לראשונה לשוק האמריקאי. מדובר בשוק משוכלל ותחרותי, והבחירה  בקבוצת בה חברה שיכון ובינוי מאשרת שוב, את היכולות הגבוהות והמקצועיות הרבה שמביאה עמה שיכון ובינוי לפרויקטים מסוג זה. בכוונתנו להמשיך ולפעול להעמקת הפעילות בארה"ב, כמו גם בקולומביה ובמדינות נוספות ביבשת אמריקה".

ירון קריסי מנכ"ל שיכון ובינוי "קבוצת שיכון ובינוי פועלת עשרות רבות של שנים בהקמת פרויקטי תשתית גדולים ברחבי העולם. זהו פרויקט נוסף לחטיבת הזכיינות של הקבוצה. לראשונה, זרוע הקבלנות הבינלאומית של הקבוצה, SBI, תיקח חלק בפעילות בארה"ב והנ"ל יוסיף לצבר העבודות של  SBIכ- 400 מיליון דולר."

עמי לנדאו מנכ"ל חטיבת הזכיינות בשיכון ובינוי"הידע הנצבר שלנו בשווקים רבים, הם התשתית להצלחה שלנו וליכולת להתרחב בשוק התשתיות שנה אחר שנה. גיוס ההון לפרויקט זה מהווה הבעת אמון נוספת של שוק ההון והשותפים שלנו ביכולות הביצוע שלנו". 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר