הממשלה אישרה: תמוגר הסכנה מאתר הפסולת רתמים

הממשלה אישרה את תוכניתו של השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, למיגור הסכנה מאתר הפסולת רתמים ליד אשדוד. שריפות המתחוללות כיום באתר שפעל משנות השישים ועד שנת 2003 משחררות לאוויר גזים רעילים ומסוכנים וללא טיפול מתאים הבעיה רק תחריף ותסכן את תושבי האזור. בנוסף, השר פרץ הנחה את אנשי המשרד לגבש תוכנית לאומית לשיקום אתרי הטמנה שפוגעים בציבור.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "הכרענו היום להסיר את עננת הסכנה שריחפה מעל תושבי אשדוד והסביבה. אתרי הטמנה רבים הם פצצת זמן תוססת של חומרים וגזים רעילים שהצטברו במהלך השנים ויש לטפל בכך. הנחיתי את אנשי משרדי להתחיל לגבש תוכנית לאומית לטיפול ושיקום אתרי פסולת מסוכנים".

עלות התוכנית היא 63 מיליון שקלים ובין היתר נקבע כי רשות מקרקעי ישראל תבצע תוכנית ניטור סדורה אשר תבחן את רמת זיהום האוויר הנפלט מהאתר תוך ביצוע הכיבוי. בחודש נובמבר האחרון התקבלו במוקד המשרד להגנת הסביבה מאות תלונות מתושבי אשדוד והסביבה אודות ריח חריף וצריבה בעיניים, הנגרמים עקב זיהום אוויר מכיוון האתר.

מסיורים של אנשי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים אשדוד במקום עלה, כי המצב באתר חמור ביותר: חלקים נרחבים של הר הפסולת בוערים, באזור כולו הורגש ריח חריף ביותר אשר הקשה על השהייה במקום. גם כיום עשרות אחוזים מהאתר בוערים ומשחררים לאוויר גזים רעילים ומסוכנים. קיים חשש ממשי כי השריפות יתפשטו לאזורים באתר המכילים דלקים ופסולת מסוכנת שהוטמנה במהלך השנים ולכן יש צורך בכיבוי יסודי ומיידי של האתר. תוצאות מדידות שנערכו בסביבת האתר מצביעות על נוכחות מזהמים באוויר כגון פורמלדהיד ובנזן.

התוכנית תתוקצב על ידי המשרד להגנת הסביבה, רשות מקרקעי ישראל והאוצר באופן שווה. 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר