לקראת הכרעות: ועדת המשנה לבדיקת סוגיות תכנון וסביבה במפרץ חיפה, תסייר מחר במפרץ

כזכור, וועדת המשנה של ועדת הפנים והגנת הסביבה, הוקמה על ידי ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה, בתאריך 19.3.14, בעקבות דיון מעמיק שעסק בהרחבת בתי הזיקוק והנפט בחיפה והסכנה הבריאותית והסביבתית הנשקפת מכך לציבור התושבים בחיפה.

יו"ר ועדת המשנה הוא ח"כ דב חנין (שהיה בעברו גם יו"ר הוועדה המשותפת לבריאות וסביבה) וחברי הוועדה הנוספים הם חברי הכנסת תמר זנדברג, חמד עמאר ודוד אזולאי (שבעברו שימש פעמיים כיו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה).

את הוועדה ילווה יועץ משפטי המתמחה בתחום הגנת הסביבה. מנדט הוועדה הוא להביא בפני מליאת וועדת הפנים והגנת הסביבה, תוך שלושה חודשים מיום מינויה, המלצה לכלל סוגיית מטרופולין חיפה בכל הנושאים הקשורים לזיהום הסביבתי במפרץ חיפה ושאלות של תכנון במפרץ. הוועדה תתייחס גם לתמ"א 30 שנועדה, בין השאר, להסדיר סוגיות תכנוניות במפרץ חיפה.הוועדה תקיים ישיבות עם הגורמים הרלוונטיים - משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, עיריית חיפה, קבוצת ב.ז.ן, ארגונים סביבתיים ועוד. בנוסף, תקיים הוועדה סיורים על מנת להתרשם מהממצאים בשטח. כאמור, בתום עבודתה תציג וועדת המשנה את ממצאיה בפני מליאת הוועדה.

הוועדה תסייר מחר בנמל חיפה ותקבל סקירה על מצב הנמל והתכניות עתידיות. לאחר מכן, תגיע לנמל התעופה במפרץ חיפה, ותסייר בבתי הזיקוק (ב.ז.ן). בסיום הסיור, תקיים דיון באיגוד ערים לאיכות הסביבה בחיפה.

הוזמנו לסיור: המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, המשרד להגנת העורף, המשרד לביטחון הפנים, נציבות הכבאות הארצית, משרד הפנים, עיריית חיפה, ראשי ערים - הקריות ,בתי הזקוק לנפט, משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל, נמל חיפה , ועד עובדי נמל חיפה , רשות תעופה - נמל תעופה חיפה, איגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה, הקואליציה לבריאות הציבור, ארגונים סביבתיים, התאחדות התעשיינים, לשכת המסחר, 

לקראת הסיור מחר אמר ח"כ דב חנין, יו"ר ועדת המשנה: "אסור שמפרץ חיפה יהיה גם בעתיד אזור של זיהומים סביבתיים ומפגעים בריאותיים. בימים אלה מגיעה שאלת עתידו של המפרץ לצומת הכרעות היסטורי. בשטח קטן, באזור התפר שבין עיר הכרמל לקריות, ממש במרכז מטרופולין חיפה, מתוכננים פרויקטים בעלי משמעות עצומה: הקמת נמל נוסף לחיפה, עם שטחי עורף נמל עצומים, והרחבה משמעותית של מתחם בתי הזיקוק, שלאורך שנים היו אחראים לזיהום האזור כולו.

מחר נקיים שם סיור ונפגוש מומחים ומעורבים מכל הצדדים כדי לבחון את שאלת התאמתם של הפרויקטים האלה למאמצים הנעשים לשקם את אזור המפרץ מבחינה סביבתית, בין היתר באמצעות פיתוח פארק הקישון. עתידו של מפרץ חיפה הוא עתידם של מאות אלפי אזרחים, עניין בעל משמעות לאומית גדולה וככזה גם הכנסת חייבת להביע בו את עמדתה".  

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר