"קביעת רף של 600 אלף שקל אינה רלוונטית. אומרים לאוכלוסייה שלמה: "לכו חפשו""

אהוד המאירי, יו"ר קבוצת שמאות המקרקעין אהוד המאירי ושות': "האוצר נותן מתנה של עד 240 אלף שקל, אולם מתנה זו תתפוגג עם ה"קומבינות" שיעשו הקבלנים. הם הרי יכולים להחליט שהם מורידים את הסטנדרט של הדירות או ומתאימים את המחיר של הדירה כדי להכניס אותה למסגרת, למשל על ידי העלאת מחירה כשקודם לכן נמכרה במחיר נמוך, ועל ידי כך, הם "ינטרלו" את המע"מ. ברור שקביעת רף של 600 אלף שקל אינה רלוונטית, ובעצם בזה אומרים לאוכלוסייה שלמה: "לכו חפשו". למעשה, הקריטריונים שנקבעו פוגעים באוכלוסיית הערבים ובאוכלוסיית החרדים מאחר והיכן ימצאו דירות במחיר של 600 אלף שקל?! אי אפשר לשלוח חרדים למצוא דירות בערבה, כי הם תלויים בקהילות שלהם, ולא ילכו לחפש דירה כבודדים. וברור שמרבית האוכלוסייה הערבית שחיה בכפרים, בונה דירות בבניה עצמית וכלל לא רוכשת דירה מקבלן, כך שהנושא הזה הוא בגדר אחיזת עיניים מבחינתה.

מה שקורה בינתיים, עד שתעבור החקיקה, ומאחר ומדובר בתהליך ארוך כשבכל אזור יצטרך לקבוע השמאי הממשלתי מחיר ממוצע, השוק משותק. לא רק השוק הספציפי של דירות חדשות במחיר של עד 1.6, אלא גם שוק היד שניה ואפילו האוצר שהרוויח הכנסות ממס רכישה עבור עסקאות אלו, לא רואה אותן היום.

השאלה היא עד כמה הדבר ישפיע על השוק הכללי. כי סך הכל, חלק קטן מהאוכלוסייה ייהנה ממע"מ 0% ,כאשר אנחנו מדברים על השפעת המחירים על השוק הכללי. ברגע שיפעילו את התכנית בעוד מספר חודשים, סביר שבבת אחת נראה התפרצות של רוכשים שהמתינו, שקרוב לוודאי לאחר שהשוק היה תקוע במשך תקופה, תוביל לעליית המחירים, הרי שבזמן זה, לא התווספו אליו דירות חדשות".

ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר, מקבוצת אשטרום: "הממשלה הבטיחה כי ניסוח התכנית ייקח מספר ימים, אולם עברו כבר חודשיים ואנחנו עוד לא קרובים ליציאה לדרך. בינתיים מה שקרה זה שקובעי המדיניות הכניסו את השוק לקיפאון והתוצאה שלו שהקבלנים לא מוכרים דירות וכשהם לא מוכרים דירות התוצאה היא צמצום התחלות בניה. אז כולם מחכים- רוכשי הדירות והקבלנים, אבל מי שלא מחכה הוא הביקוש. בכל חודש הביקוש גדל, עוד זוגות מתחתנים ונולדים עוד ילדים, ובסופו של דבר, הפער בין ההיצע לביקוש הולך ומתרחב. הממשלה חייבת לעבוד יום ולילה ולהביא תכנית- יותר טובה, פחות טובה, העיקר להוציא אותה לדרך".
 

מימין - ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר. משמאל - אהוד המאירי יו"ר קבוצת שמאות המקרקעין אהוד המאירי ושות'.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר