פרויקט מגורים מתגלגל: הכנות לעבודות דיפון (חלק 2)
בשל מיקומו המרכזי של המבנה, התנתה העירייה את הקמת המבנה בבניית חניון תת קרקעי
שישרת את הדיירים ובכך לא יכביד על מצוקת החנייה באזור, עם כניסתם של 96 הדיירים החדשים.
החניון התת קרקעי שישרת את הדיירים, בנוי מ4 קומות המחוברות ברמפות מעבר בינייהן.
שטחו הכולל של החניון כ 5000 [מ"א].
בקומות החניון, ממוקמות חניות הדיירים, המחסנים הדירתיים, מערכות ציבוריות שונות כגון
מאגר מים, גנרטור וחדר חשמל, מערכת מיזוג ואוורור, מערכות ניקוז ועוד ...
קונספט תכנוני
מתכננים שונים יתוו גישות ורעיונות שונים ל"פתרון המבנה" - כלומר לחשיבה התכנונית\קונסטרוקטיבית. בפרוייקט הנ"ל - קירות המרתף (חניון) ישמשו כאלמנט הקונסטרוקטיבי עליו ישענו גם תקרות החניון.
סכמה טיפוסית לחניונים (חתך)
1. מגדל - קומות טיפוסיות ובהן 4 יח"ד.
2. קירות המרתף - דיפון באמצעות כלונסאות בקוטר 60 [ס"מ]. שיטת הדיפון נבחרה ע"י הקבלן ותבוצע במכונת C.F.A (ראה הרחבה בהמשך).
3. תקרות מקשיות (תקרה העשויה כולה ממשטח בטון מלא ורציף) בגובה סטטי של 37 [ס"מ].
סכמה טיפוסית לקידוח כלונסאות דיפון
2. אורך כלונסאות 17.5-19 [מ"א].
3. רווח בין הכלונסאות 10 [ס"מ].
4. מפלס הקידוח בחלק הצפוני 23.0 אבסולוטי.
5. מפלס הקידוח בחלק המזרחי, מערבי ודרומי 21.50 אבסולוטי.
סדקים בקורות תחתונות (מרפסת זיזית)
סמיכות למבני מגורים בני למעלה מ-40 שנה
חדירת מחסנים לשטח המגרש
מעבר הולכי רגל
גישה בעייתית לאתר
העתקת עצי פיקוס לספארי בר"ג