פרויקט מגורים מתגלגל: הכנות לעבודות דיפון (חלק 2)

הכנות לעבודות דיפון
בשל מיקומו המרכזי של המבנה, התנתה העירייה את הקמת המבנה בבניית חניון תת קרקעי
שישרת את הדיירים ובכך לא יכביד על מצוקת החנייה באזור, עם כניסתם של 96 הדיירים החדשים.

החניון התת קרקעי שישרת את הדיירים, בנוי מ4 קומות המחוברות ברמפות מעבר בינייהן.
שטחו הכולל של החניון כ 5000 [מ"א].

בקומות החניון, ממוקמות חניות הדיירים, המחסנים הדירתיים, מערכות ציבוריות שונות כגון
מאגר מים, גנרטור וחדר חשמל, מערכת מיזוג ואוורור, מערכות ניקוז ועוד ...

קונספט תכנוני
מתכננים שונים יתוו גישות ורעיונות שונים ל"פתרון המבנה" - כלומר לחשיבה התכנונית\קונסטרוקטיבית. בפרוייקט הנ"ל - קירות המרתף (חניון) ישמשו כאלמנט הקונסטרוקטיבי עליו ישענו גם תקרות החניון.

סכמה טיפוסית לחניונים (חתך)

1. מגדל - קומות טיפוסיות ובהן 4 יח"ד.
2. קירות המרתף - דיפון באמצעות כלונסאות בקוטר 60 [ס"מ]. שיטת הדיפון נבחרה ע"י הקבלן ותבוצע במכונת C.F.A (ראה הרחבה בהמשך).
3. תקרות מקשיות
(תקרה העשויה כולה ממשטח בטון מלא ורציף) בגובה סטטי של 37 [ס"מ].

סכמה טיפוסית לקידוח כלונסאות דיפון

1. קיר הדיפון כולל 258 כלונסאות בקוטר 60 [ס"מ].
2. אורך כלונסאות 17.5-19 [מ"א].
3. רווח בין הכלונסאות 10 [ס"מ].
4. מפלס הקידוח בחלק הצפוני 23.0 אבסולוטי.
5. מפלס הקידוח בחלק המזרחי, מערבי ודרומי 21.50 אבסולוטי.

 

אילוצים לקראת תחילת עבודות הדיפון
1. מפלס קידוח כלונסאות הדיפון ייעשה בשני מישורים וזאת עקב אילוץ טכני\ביצועי. חלקו הצפוני של המגרש גובל בחומה (ספק קיר תומך...) הקיימת למעלה מ 40 שנה ויציבותה מוטלת בספק. עקב כך, נאלץ הקבלן המבצע להקים במה זמנית ("רמפה") שתתמוך בחומה הקיימת וממנה למעשה יחל הקידוח. החשש העיקרי הינו גלישת קרקע מכוון המגרש הצפוני ובכך הפרת מאזן הכוחות בקרקע עקב עומסים הנובעים מהשענות יסודות המבנים הקיימים.

 

2. בפינת המגרש, קיים מבנה בן למעלה מ-40 שנה המשמש כנגרייה פעילה. הנגרייה נמצאת בשטחו של החניון התת קרקעי, אולם היזם אינו מצליח לפנותה בשל חילוקי דיעות סביב גובה הפיצוי. אילוץ זה גרם ליזם לוותר על פינת החניון ובכך לוותר על 4 חניות בכל קומה - סה"כ 16 חניות. בעזרת שינויי תכנון גיאומטריים שבצע יועץ התנועה, הופחתו בסה"כ 12 חניות (3 בכל קומה) וזאת ע"י הורדת עמודים והגדלת המפתחים בחניון.

 

מבנה נגרייה שלא ניתן לפינוי

 

3. מתווה הדיפון, היוצר את קירות המרתף העתידי - סמוכים מאוד למגרשים ולבניינים שיציבותם מוטלת בספק. בכדי למנוע תביעות קנטרניות מהשכנים, התבצע תיעוד מבנים ע"י צילום חיצוני ופנימי (בדירות) באמצעות צילום סטילס ווידאו.

 


סדקים בקורות תחתונות (מרפסת זיזית)


סמיכות למבני מגורים בני למעלה מ-40 שנה

4. קווי בזק עיליים ושני מחסנים של הדיירים הסמוכים, נוגסים בשטח המגרש - ויש לפנותם טרם תחילת העבודות.

 


חדירת מחסנים לשטח המגרש

5. הצלע המערבית של החניון\קיר דיפון סמוכה מאוד למדרכה פעילה ומסכנת את העוברים ושבים, בכל שלבי הביצוע ובעיקר - במהלך הקידוח.

 


מעבר הולכי רגל

 

6. אורכם של כלובי הזיון לכלונסאות הדיפון נע בין 16-17 [מ"א] ויש בעיה קשה מאוד של גישה והכנסת מובילים לשטח המגרש. הכנסת הברזל מתבצעת בשעות הבוקר המוקדמות, כשהתנועה דלילה. החל מהשעה 6:45 אין אפשרות להכניס מובילים ועגלות מתארכות לשטח. הבעיה המרכזית בשעות המוקדמות של הבוקר - שעות העבודה שנקבעו (בהיתר שניתן ליזם) 07:00-19:00 דבר המקשה מאוד את התנועה באתר, בשל תלונות השכנים על פעילות המתחילה קודם לכן.

 


גישה בעייתית לאתר

 

7. שורת עצים מוגנים (ברכיכטונות אוסטרליות, פיקוסים...) שיש להעתיקם לפני תחילת העבודות. הפיקוסים הועתקו לספארי בר"ג והברכיכטונות הועתקו לפינה המזרחית של המגרש - שם שצ"פ (שטח ציבורי פתוח).

 


העתקת עצי פיקוס לספארי בר"ג
 

מעניין ? כנסו לכל הפרקים של מיזם פרויקט מתגלגל

הוסף תגובה
1 תגובות
התמונה של אנונימי
חגי
מרתק! אתגרים מהחיים שכולם נתקלים בהם. תודה על השיתוף. לגבי האילוץ של אורך הכלובים- האם לא עדיף להביא אותם חתוכים ולייצר חפיפה ביניהם??
צור קשר