תכנים המתויגים עם: מיזם פרויקט מתגלגל
מיזם ייחודי שעוקב אחר הקמת מגדל מגורים בן 28 קומות בלב רמת גן, החל משלב העלייה על השטח ועד המסירות לדיירים.
פרויקט מתגלגל (ראשון בסדרה) ילווה ויתעד הקמת מגדל מגורים באחת הערים המרכזיות בארץ. במסגרת התיעוד אתמקד בסוגיות השונות, החל מהזכייה בפרויקט, דרך קבלת האישורים מהרשויות, תיאום תכנון וביצוע, סוגיות הנדסיות, התלבטויות, מהלך הבנייה ובהמשך - מסירות לדיירים...
הכנות לעבודות דיפון. בשל מיקומו המרכזי של המבנה, התנתה העירייה את הקמת המבנה בבניית חניון תת קרקעי שישרת את הדיירים ובכך לא יכביד על מצוקת החנייה באזור, עם כניסתם של 96 הדיירים החדשים. החניון התת קרקעי שישרת את הדיירים, בנוי מ4 קומות המחוברות ברמפות מעבר בינייהן...
חניון המגדל מורכב מ 4 מפלסים ובהם 104 מקומות חנייה המיועדות לשרת את הדיירים. בכדי להתחיל בעבודות החפירה של המבנה התחתון (חניון) יש לבצע קיר דיפון - אשר ישמש כקיר החיצוני וכסמך להשענה של 4 תקרות החניון. דו"ח הקרקע מלמד כי מקידוחי נסיון שבוצעו במגרש (עד לעומק של 40 [מ"א]) לא התגלו מי תהום עד לעומק 22 [מ"א]...
שיטת הקידוח במכונת C.F.A - Continuous Flight Auger (ספירלה) מאפשרת קידוח בקרקע חולית ו\או קרקע רוויה במי תהום. החשש בקידוח "רגיל" (שאינו C.F.A או קידוח בבנטונייט) מתבטא בעובדה כי במהלך הקידוח \ היציקה - עלולה הקרקע להתמוטט ובכך להפר את רציפות הכלונס ולכן מתאים לקידוח בקרקעות שאינן מועדות להתמוטטות.
המבנה התחתון יכיל 4 קומות חנייה בגובה של 3 מטרים (כולל עובי התקרה) ולכן העומק הכולל יהיה 12=4*3 מטרים (עומק חפירה). המגדל מבוסס על "רפסודה" שגובהה 1.9 מטרים ולכן עומק החפירה באזור זה יהיה כ - 14 מטרים. באופן מעשי, לא ניתן לחפור 14 מטרים באופן ישיר ולכן תתבצע החפירה בצורה מדורגת כשבכל "פעימה" תתבצע עגינה...
בהמשך לחלק 5 שבו סקרתי את עבודות העיגון - התברר כי בחלקו הדרומי של החניון, עתידה לחצות הרכבת הקלה ונגזרת מכך - צפויה לעבור תחתייה תשתית ענפה של כבלים וצנרת. מאחר ותוואי התשתיות העתידי אמור להשאר פנוי מכל מכשול, נאסר על הקונסטרוקטור להיעזר בעוגני קרקע באזור זה של קיר הדיפון והוא נאלץ לחפש פתרון חלופי.
לאחר שהסתיימו עבודות העיגון והחפירה אותם סקרתי בפרקים האחרונים - החלו מיד עבודות להקמת עגורן צריח. בשל מיעוט שטחי ההתארגנות, יאפשר העגורן לנצל בצורה טובה יותר את שטח הכיסוי עליו הוא חולש...
ביסוס המגדל נבחר על ידי המתכנן להיות מסוג "רפסודה" (אושייה) עלייה מונחים החניון ומעליו - המגדל. הבחירה בשיטת הביסוס תלוייה בעיקר בסוג וחתך הקרקע ...
עם סיום עבודות יציקת הרפסודה (אותם סקרתי בחלק הקודם של פרוייקט מתגלגל) ורגע לפני שמתחילה עונת הגשמים - החלו העבודות על האלמנטים האנכיים של החניון התת קרקעי ...
בבסיס המגדל ייבנו ארבע קומות חניון, כשהמעבר בינייהן ייעשה באמצעות רמפות. נבדיל בשני סוגים של רמפות (תפקודן זהה): רמפת ביניים למעבר בין הקומות ורמפת כניסה ויציאה מהחניון לרחוב הסמוך.
רמפת הכניסה הראשית לחניון (הכניסה מהרחוב) משמשת גם כתקרה לחדרי החשמל / גנרטור / שנאים. הבניין והחניון מוזנים מקווי חשמל שנמצאים בשוחה סמוכה ברחוב, אשר חודרים דרך קיר הדיפון...
עם סיום עבודות הבטון בחניון, החלו העבודות על אלמנטי הבטון שבקומת הכניסה למגדל. בקומת הכניסה למגדל נוכל למצוא את החדרים הבאים: חדר שומר ודלפק כניסה, חדר עגלות, תיבות דואר, חדר חשמל...
חיפוי קירות חוץ מקובל שיעשה באחת משלוש שיטות הביצוע: קיבוע יבש, קיבוע רטוב וקיבוע בשיטת ברנוביץ`. שיטת ברנוביץ` היא אחת השיטות המתועשות\מתועשות למחצה המקובלות בבנייה רוויה, המאפשרת יציקת קירות חוץ בעלי חיפוי קשיח...
בחלק זה של "פרויקט מתגלגל" - אסקור את עבודות השלד בבניין, כמו גם את עבודות הגמר - בחניון. בחלק הבא, אחזור לסקר במסגרת המאמרים בנושא שיטת ברנוביץ` את יישום השיטה - הלכה למעשה...
במסגרת חלק 14 של מיזם "פרוייקט מתגלגל" ובהמשך לחלק א` שפורסם מוקדם יותר, אביא בפנייכם את עקרונות יישום שיטת ברנוביץ` (חיפוי קשיח לקירות חוץ) - הלכה למעשה.
בהתאם להוראת מתכנן השלד, הועברה תוכנית קשירה ובה הוראות מיוחדות לחיבור זה. עיקר התוכנית מתמקד בחיזוק והוספת ברזלי זיון בשתי התקרות הסמוכות לקשירה, כמו גם בהכפלת ברזלי הזיון...
במקביל להתקדמות עבודות השלד החלו עבודות הגמר בדירות ובשטחים הציבוריים (לוביים קומתיים וכו`). סדר הפעילויות והעבודות באתר, ותזמון תחילת וקצב עבודות הגמר בפרט, נעשה מתוך...
בחלק זה אביא בפניכם את תיאור המשך עבודות הגמר בדירות, ובכללם - עבודות הריצוף, חיפוי, טיח, ספרינקלרים, מיזוג אוויר ועוד... עבודות השלד בבניין הסתיימו בחודש נובמבר ובימים אלה משלימים את העבודות לקראת קבלת טופס 4...