גמר חתימה טובה!!!

פרויקט מתגלגל: Continuous Flight Auger (חלק 4)

עבודות דיפון חפירה

שלבי הקידוח במכונת Continuous Flight Auger

...המשך

3. קידוח
שיטת הקידוח במכונת C.F.A (ספירלה) מאפשרת קידוח בקרקע חולית ו\או קרקע רוויה במי תהום.
החשש בקידוח "רגיל" (שאינו C.F.A או קידוח בבנטונייט) מתבטא בעובדה כי במהלך הקידוח \ היציקה - עלולה הקרקע להתמוטט ובכך להפר את רציפות הכלונס ולכן מתאים לקידוח בקרקעות שאינן מועדות להתמוטטות. 

 

קידוח בשיטת ה"ספירלה" תופס תאוצה בשנים האחרונות וזאת בשל היתרונות שמציעה שיטה זו, פשטותה, והנזק הסביבתי המצומצם שהיא מותירה אחריה. הקידוח נעשה באמצעות Continuous Flight Auger ("מקדח ספירלי מתמשך") המאפשר חדירה לעומק הקרקע ללא שימוש בתמיסות תימוך (כגון בנטונייט).

היציקה מתבצעת לאחר הגעת המקדח לעומק המיועד - באמצעות החדרה בלחץ של הבטון באמצעות משאבה אל צינור הממוקם במרכז המקדח המאפשר את תחילת היציקה מבסיס הבור. במקביל להתקדמות היציקה, על ידי שימוש בטכנולוגיה המבוססת על השוואת לחצים בין הבטון ותחתית המקדח (על מנת לשמור על כלונס רציף) נשלף המקדח ובכך מתאפשרת היציקה.

לאחר שמכונת הקידוח התמקמה על מרכז הכלונס, יחל הקידוח.


המקדח חודר אנכית לקרקע בעוד שעודפי העפר עוטפים את המקדח ונלחצים למעלה והחוצה - לכל אורכו ועד תחתית הקדח המתוכנן.

בתוך תא המפעיל, מותקן מחשב המאפשר לקבל נתונים חשובים אודות הקידוח :
1. עומק חדיקת המקדח - יאפשר לדעת מתי לסיים את הקידוח.
2. מהירות סיבוב המקדח - מהירות הקידוח משפיעה על קצב החדירה ובכך על הפרת הקרקע שמסביב לכלונס.
3. לחץ בתחתית המקדח - אינדיקציה לקצב שליפת המקדח - עם התקדמות היציקה (פרטים בהמשך).

עם הגעת המקדח לתחתית הקדח המתוכנן, תופסק פעולת קידוח ויחלו ההכנות ליציקת הכלונס.

 
4. יציקה
כפי שציינתי, ייחודה של שיטת הקידוח במכונת C.F.A הוא בכך כי לא קיימת סכנת התמוטטות של קרקע שהופרה במהלך הקידוח.
הדבר מתאפשר מאחר והמקדח נשלף במקביל להזרקת בטון לתחתית הקידוח (הבטון מוזרם מקצהו התחתון של המקדח) ובכך לא נותר חלל ריק שבו עלולה להגרם התמוטטות דפנות.

טיפ - בשום פנים ואופן, אין להתפתות ולהתחיל את פעולת שליפת המקדח (יציקה) כשלא בטוח כי כל כמות הבטון הגיעה לשטח (גם אם סדרן הבטון נשבע כי המיקסר "תכף נכנס לאתר"). במקרה כי היציקה תחל ואספקת הבטון תתמהמה, נאלץ לקדוח בשנית את הכלונס ולהתחיל מחדש את כל תהליך הקידוח. הסיבה לכך נובעת מהעובדה כי שליפת המקדח ללא הזרקת בטון, גורמת להתמוטטות קרקע ול"נתק" ברציפות הבטון. כלונס שאין בו רצף ומונוליטיות של בטון - ייפסל.

היציקה מתבצעת באמצעות משאבת בטון, המזריקה בטון בלחץ לחלקו העליון של המקדח. הזנת המשאבה תיעשה על ידי ערבל בטון ("מיקסר") ובאמצעות צנרת גמישה, עוברת למקדח.


מימין לשמאל - מיקסר, משאבה, צנרת הזנה (חץ ירוק), מכונת Continuous Flight Auger.

5. הכנסת כלוס זיון
לאחר שהסתיימה היציקה (בשלב זה המקדח יהיה מחוץ לקדח) ויוסט מציר הכלונס. בדרך כלל, במידה ואורך הכלוב מאפשר - יונף כלוב הזיון באמצעות מכונת הקידוח, באמצעות כננת המותקנת על מגדל המכונה. כשאורך הכלונס ארוך מגובה המגדל - יונף הכלוב באמצעות עגורן.

נסכם את שלבי הקידוח בסקיצה מצ"ב:


1. קידוח.
2. שליפת המקדח ויציקה (במקביל).
3. סיום הקידוח (המקדח כולו מחוץ לקדח).

 

4. הנפת כלוב הזיון (על ידי מכונת הקידוח).
5. החדרת כלוב הזיון לתחתית הכלונס.
6. סיום החדרת כלוב זיון.

וכך ייראה הכלונס היצוק...

 

 

מעניין ? כנסו לכל הפרקים של מיזם פרויקט מתגלגל

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר