פרויקט מתגלגל: הקמת עגורן צריח (חלק 7)

לאחר שהסתיימו עבודות העיגון והחפירה אותם סקרתי בפרקים האחרונים - החלו מיד עבודות להקמת עגורן צריח.

בשל מיעוט שטחי ההתארגנות, יאפשר העגורן לנצל בצורה טובה יותר את שטח הכיסוי עליו הוא חולש, זאת בנוסף להקלה משמעותית בשינוע חומרים וציוד - שישמשו להמשך הבנייה.

ביסוס העגורן

שיטת הביסוס למגדל נבחרה להיות מסוג אושייה "רפסודה".
יסוד העגורן מהווה חלק בלתי נפרד מביסוס המגדל והוא הוקם בפרוייקט מ Day One. הסיבה להקמתו המיידית של העגורן נובעת מהעובדה כי יש לתת מענה מיידי להנפת מוטות זיון שקוטרם 32 מ"מ מהם בנוייה הרפסודה, זאת בנוסף לקושי הפיסי בשינוע חומרים למפלס הנמוך ממפלס הכביש בכ 12-14 מטר (תחתית החפירה).

העגורן יוצב בשיטת ה"שתילה" - כלומר חולית בסיס התורן "נשתלת" ביציקה ועליה יורכבו בהמשך יתר חוליות העגורן.
יסוד התורן בנוי מ"מיני" רפסודה בעובי 1.9 מטרים אשר תהווה חלק מונוליטי מהרפסודה - בהמשך.

שלבי עבודה

1. בטון רזה - הנחת יריעות ניילון ויציקת "בטון רזה" שישמש כתשתית לברזלנות ולטפסנות. היציקת תתבצע בשטח הגדול בכ1 מ"א מעבר להיקף היסוד העתידי, בכדי לאפשר מרחב עבודה (טפסנות וכו`...). הנחת הניילון מתחת לבטון הרזה אינה מאפשרת מעבר מים "בריחת מים" מתערובת הבטון לקרקע.

 


2. מיקום ופילוס רגלי שתילה - חוליות העגורן (חץ ירוק) יחוברו לארבע "רגלי שתילה" (חץ אדום) שיקשרו למוטות הזיון של היסוד.

 


3. ברזלנות - יסוד הרפסודה בנוי מ- 3 שכבות זיון, 2 שכבות תחתונות ושכבה אחת עליונה. ברזל תחתון בקוטר 32 [מ"מ] וברזל עליון בקוטר 25 [מ"מ]. בשלב זה מסודרות האחת על השנייה - שכבה תחתונות, ראשונה ושנייה. ניתן לשים לב כי זיון יסוד העגורן ממשיך לכוון הרפסודה העתידית ולמעשה יאפשר בכך חפייה עם מוטות הזיון של הרפסודה.

 


4. יציקה - יציקת אלמנט זה נעשתה באמצעות משאבה מאחר ומדובר על יציקה של 80 [מ"ק] במפלס נמוך ב 12-14 מטרים ממפלס ה - 0.0.

 


5. הרכבת חוליות - גובה העגורן (גובה חופשי) 59 [מ"א] ומאפשר עבודה ללא עיגון העגורן למבנה. הבעיות הלוגסטיות בהרכבת עגורן זה היו רבות וזאת מהסיבה הפשוטה ומדובר על אחד מהרחובות הראשיים בר"ג. הרכבת העגורן הצריכה את סגירת הרחוב ממנו בוצעו העבודות, סגירת נת"צ, עבודת צוות אבטחה, ליווי משטרה ותזמון הגעת חלקי העגורן לפי הסדר - מאחר ואין שטח התארגנות.

 

 
 
 

6. הרכבת קורונה


7. הרכבת אלמנט שפיץ + זרוע אחורית - חדי העין יבחינו באחד מחברי צוות ההרכבה...

 

 

8. הרכבת זרוע אחורית ומשקולות - הזרוע הקדמית הורכבה במלואה בתוך החפירה, מאחר ולא היה מקום התארגנות אחר. עם סיום ההרכבה - מונפת הזרוע במלואה ומחוברת לצריח.
 
 
 

 

וכך... בשעה טובה, צמח עגורן חדש בפרוייקט.

 


בסקירה הבאה - ביסוס המגדל הרפסודה.
 

הרחבה והעמקה בנושא הרכבת עגורן צריח ניתן למצוא במאמרים הבאים :
1.
הרכבת עגורן צריח מסוג "רימונדי" חלק א`
2. הרכבת עגורן צריח מסוג "רימונדי" חלק ב`

 

 


מעניין ? כנסו לכל הפרקים של מיזם פרויקט מתגלגל

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
בן
שלום לירן, שאלה של מהנדס מתחיל- מה עושים עם העגורן והרגלי שתילה לאחר יציקת הרפסודה? ראיתי בכתבות ההמשך שהעגורן נשאר שם גם בשלב בניית התקרות. מתי מפרקים אותו ומה עושים עם החור שנוצר בכל תקרה?? תודה.
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר