פרויקט מתגלגל: עבודות גמר בדירות (חלק 18)

* עבודות גמר בדירות - כניסה לחלק א`

 

הרכבת משקופים עיוורים (נגרות)
על מנת להקל את מלאכת הרכבת משקופי דלתות הפנים שבתוך הדירות (דלתות עץ / נגרות), מותקנים על פתחי הכניסה "משקופים עיוורים/סמויים". המשקוף העיוור מאפשר לבצע תשתית טובה ומדוייקת עבור כנף הדלת העתידית (גמר איכותי לטיח ופתח בנייה קבוע עבור הדלת).

המשקוף העיוור עשוי עץ, והתקנתו נעשית עם סיום עבודת הבנייה (מחיצות פנים) באמצעות ברגים. היתרון המשמעותי של התקנת המשקוף העיוור, ניכר בשעת הרכבת ופירוק המשקופים הקבועים העתידיים, בכך שהקירות\טיח אינם מושפעים מפעילות זו (בעת הצורך - ניתן לפרקם ולהחליפם בחדש).  
 
בסיס המשקוף העיוור ימרח בחומר איטום, על מנת למנוע ממים מלהגיע למזוזות המשקוף (שאיבה קפילרית מתרחשת דרך סיבי העץ, עלולה להתרחש בעת שטיפת הרצפות/הצפת החדר וכו`).

בתמונה: משקופים עוורים המורכבים על פתחי החדרים, בנוסף - איטום בסיס המשקוף (חומר שחור בתחתית המשקוף).

 


צנרת גז
על מנת לאפשר חיבור למקור גז עתידי, של הכיריים במטבח ו/או מערכת לחימום מים (מערכת יונקרס), מונחת תשתית הצנרת לפני ומתחת לריצוף. קצה הצנרת האחד, יותקן במקום העתידי של הכיריים, כמו גם במיקומו העתידי של מחמם המים בגז (במסתור הכביסה). קצהו השני, נמתח לכוון פיר הגז האנכי של הבניין (צנרת ראשית) אשר מחוברת לצובר הגז שבקומת הקרקע.

בתמונה: תשתית לנק` גז עתידית - במטבח (כיריים)

 


מיזוג אוויר
בפרוייקט ברמת גן, נמכרו הדירות עם הכנה למיזוג אוויר וללא מערכת מיזוג מלאה. ההכנה כוללת נקודת חשמל, נקודת ניקוז וצנרת לחיבור העתידי (צנרת נחושת, פיקוד וכו`). בדירות בהן רכש הדייר מערכת מיזוג מלאה (במסגרת האפשרות לשינויי דיירים), הותקנו יחידות המיזוג (מאייד) מתחת לתקרת אמבטית הילדים, ומשם הסתעפה ויצאה מערכת הובלת האוויר - לחדרים. יחידת המיזוג החיצונית (מעבה) נמצאת במסתור הכביסה - בירכתי הדירות.

בתמונה: תשתית צנרת להובלת האוויר מיחידת מיזוג האוויר (צינור שרשורי) ופתחי יציאה לכוון הסלון. בנוסף, ניתן לראות את תחילת עבודת קבלן הגבס - התקנת קונסטרוקציית פח (סינר), עליה יתלו לוחות גבס שיסתירו את הצנרת השרשורית.

 


עבודות איטום (חדרים רטובים)
עם סיום עבודות הנחת צנרת האינסטלציה בחדרים הרטובים (צנרת מים, דלוחין ושופכין) מתבצעות עבודות האיטום. על מנת ליצור שכבת איטום טובה, יש לבצע עבודת הכנה, טרם מיושמת שכבת האיטום. עבודת ההכנה כוללת ניקוי יסודי של רצפת החדר, סיתות שאריות בטון, תיקון סגרגציות, מילוי חורים וכו`. בשלב הבא, ימרח קבלן האיטום שכבת בטון דקה (הבטון יוכן באתר) על מנת להחליק וליצור משטח נקי ואחיד, כתשתית לאיטום. המריחה מתבצעת סביב הצנרת, סביב הקולטנים, צנרת אנכית, בפינות החדר ("רולקות") ותטפס בדפנות כ 20-30 ס"מ על היקף הקירות (יש להבחין בין איטום הרצפה ואיטום הקירות - שיעשה בנפרד).

בכל כניסה לחדר רטוב, תבנה חגורת בטון (גובה החגורה - עד תחתית הריצוף) וזאת על מנת ליצור חיץ פיסי בין חדר רטוב לחדר יבש ובכך נוודא כי לא נאפשר למים לזרום לחדרים - במקרה של הצפה\נזילה. ההכנה לאיטום, כמו גם האיטום עצמו "יטפסו" על החגורה ("קיקר").

בתמונה: הכנה לאיטום במקלחת ההורים

 


עם סיום ההכנות לאיטום, תמרח שכבת איטום - בהתאם למפרט והוראות יועץ האיטום.

בתמונה: חדר רטוב - לאחר עבודת האיטום.

 


עבודות טיח (טיח גבס)
מחיצות הפנים בדירות נבנו על ידי לבני איטונג (ראה הרחבה חלק 16 במסגרת הפרויקט המתגלגל) עליהם מיושמת שכבת "טיח גבס". את הטיח ניתן לקבל כחומר מתועש ומוכן לאתר (בשקים או במיכל "סילו"), אליו נוסיף מים ומיד אחר כך נוכל ליישמו.

יישום הטיח נעשה בשתי שכבות:
1. שכבת מילוי - באמצעות שכבה זו ממלאים\מישרים את הקירות. את שכבה זו ניתן לעשות באמצעות התזה (התזה במכונת טיח ייעודית) או באמצעות מריחה ידנית.
2. שכבת החלקה/גימור - מעניקה לטיח את מראהו הסופי\החלק לקראת עבודת הצבע.

הכנה לעבודה הטיח - על מנת לקבל פני קיר ישרים\מקבילים\מאונכים לקירות האחרים בדירה, יתקינו הטייחים "מייקים" ו" פרופילי פינות" על הקירות, שיהוו סרגלי מידה ו"גובלים/שומרי מרחק" ובכח יאפשרו את יישום הטיח באופן אחיד.

את תהליך התזת הטיח - ניתן לראות בסרטון מתוך ערוץ CivilEng ב YouTube כאן


עבודות ריצוף וחיפוי בדירות
קבלן הריצוף של הפרוייקט, נבחר בקפידה, מאחר ועבודת הריצוף והחיפוי (חדרים רטובים) היא אחת העבודות היותר רגישות בבניין.

עבודת הרצף מתחילה עם סיום עבודות המים והחשמל בדירות - ולאחר שהונחה כל תשתית שזקוקה להגנה ומיועדת לעבור מתחת לריצוף (גז\צנרת מיזוג אוויר). בשלב הראשון, ינוקו הדירות כליל ותונח על הבטון יריעת פלציב.

יריעת הפלציב (בעובי 6 מ"מ) משמשת לבידוד אקוסטי בין הדירות, ומפחיתה את גלי הקול העוברים בין החללים (היריעה מיושמת בהתאם להוראות ופרטי יועץ האקוסטיקה של הפרוייקט).

לאחר שהונחו היריעות, נשאב חומר מילוי (שומשום או חול) עליו יונחו אריחי הריצוף. חומר המילוי נשאב מקומת הקרקע, מאחר ומגיע לאתר באמצעות משאיות - ואמור להגיע לכל קומות הבניין, גם זו האחרונה - בקומה ה 25.

השאיבה נעשית באמצעות משאבת חול. את תהליך שאיבת החול ניתן לראות בסרטון מתוך ערוץ CivilEng ב YouTube כאן

בתמונה: הכנה לריצוף, פיזור הסומסום על יריעת הפלציב, רגע לפני תחילת עבודות הריצוף.

 


בתמונה: עבודות ריצוף בדירות.


מערכת ספרינקלרים
 
בשל גובהו של המבנה, נדרש המתכנן לבצע מערכת כיבוי אש (מתזים) בדירות, כמו גם באיזורים הציבוריים (כיסוי מלא). מערכת המתזים נועדה לדכא ולכבות את האש באופן מוחלט - בשעת שריפה (ראה הוראות הל"ת)

שטח הכיסוי של מערכת הספרינקלרים, נועד להגיע לכל פינה בחלל הדירה, ולכן מצריך תכנון של יועץ האינסטלציה של הפרוייקט. ענפי הצנרת המותקנים בדירה - מוסתרים, ורק אבזר הקצה (המתז) יבצבץ מחוץ למעטפת שתבנו עבורו - וממנה יזרמו המים בשעת מצוקה.

כיסוי צנרת הספרינקלרים מבוצע על ידי סינר/קרניז - כלומר על ידי קרומי גבס (פלטות גבס). לאחר התקנת קו/ענף הספרינקלר הראשי של הדירה, נכנס קבלן הגבס ובונה את קונסטרוקציית הפח, על תוואי הצנרת. לאחר מכן, יכנס בשנית קבלן הספרינקלרים ויבצע "התאמות", כלומר ענף הצנרת הראשי יבצע יציאות של צנרת קצרה שתצא מחזית הסינר ואליה יתחבר בהמשך אביזר הקצה - המתז.

בתמונה: בניית קונסטרוקציית הגבס על ענף הספרינקלרים הראשי של הדירה.

 


בתמונה: לאחר ביצוע התאמות של קבלן הספרינקלרים, תכוסה הקונסטרוקציה בפלטות גבס. המתזים (אבזרי הקצה) יחוברו לצנרת - בהמשך.

 

 

 
 

מעניין ? כנסו לכל הפרקים של מיזם פרויקט מתגלגל

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
נתן
קראתי את כל הפרקים של "פרויקט מתגלגל", אני מודה לך מאוד ,העשרת אותי בידע רב.
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר