פרויקט מתגלגל: רצפה מונחת (חלק 9)
בפרוייקט נעשה שימוש בסוגים עיקריים של תערובות בטון: ב-30 וב-40 (סוג הבטון = חוזק הבטון ללחיצה) ובטון נוסף להתזה על קיר הכלונסאות בהיקף החניון. סוג הבטון ושיטת היישום נקבע בהתאם לאלמנט ולפי הוראת הקונסטרוקטור, המצויינת בתוכניות הקונסטרוקציה.
היציקות בחניון התת קרקעי, מתבצעות בשני אופנים:
1. יציקות קטנות המתקיימות מדי יום, בסוף יום העבודה (קירות, עמודים וכו`...) באמצעות העגורן שבאתר ודוד בטון.
2. ויציקות גדולות (תקרות, רצפה, יציקת כמה אלמנטים במקביל וכו`) או יציקות מסובכות וממושכות (רפסודה, תקרות וכו`) מתבצעות באמצעות משאבה.
מערבלי הבטון מתמקמים בשטח ההתארגנות שמחוץ לאתר (מתחת לשטח הכיסוי של העגורן) ומעמיסים את דוודי הבטון ו/או את המשאבה.
אישור עירייה לגרירת מכוניות מאזור הפריקה והטעינה, ניתן לשעות שבין 08:00-17:00 בלבד.
אדום - שטח מאושר לפריקה וטעינה.
כתום - שלט המזהיר מפני גרירה.
ירוק - חפירה לחניון.
כחול - רפסודה.
ירוק - רצפה מונחת.
לבן - קומות החניון.
אפור - קרקע מקומית.
צהוב - גרעין המגדל.
חץ אדום - גובה הכביש (תחילת בניית המגדל 0.0).
רצפה מונחת
הרצפה המונחת, כשמה כן היא - מונחת על תחתית החפירה, כלומר על הקרקע הטבעית שבבסיס החניון. הרצפה משמשת בחלקה לחניות רכבי הדיירים בקומה מינוס 4 וכמסעה לכלי הרכב העוברים בין מפלסי החניון (סה"כ 4 קומות חניון תת קרקעיות).
בתמונה (צילום מהעגורן): אדום - גרעין המגדל (מטפס מקומת החניון התחתונה - עד קצה המגדל). צהוב - קו חוץ של הרפסודה. ירוק - קו קיר הדיפון. הרצפה המונחת "מתיישבת" בצידה האחת על "שן" בהיקף הרפסודה (צהוב) ובצידה המרוחק - על קיר הדיפון (ירוק). בשלב שצולם בתמונה ניתן להבחין בקרקע הטבעית - חול, לפני יציקת הרצפה.
טרם יציקת רצפת החניון, החל קבלן האינסטלציה בהנחת צנרת ניקוז והולכת מים - מתחת לרצפה.
צנרת זו, עתידה לאסוף עודפי מים העשויים להצטבר בתחתית המרתף מסיבות שונות (מי גשם, מים מגלגלי המכוניות, מים ממערכת הספרינקלרים וכו`).
איסוף המים מתבצע לשני בורות ניקוז שונים האחד ניקוז מי גשם ונגר עליון ("נקיים") שמגיעים מרמפת הכניסה למרתף ומובלים לבור חילחול (בור החלחול משיב את המים למי התהום) ובור ניקוז שני נוסף - האוסף מים שאינם מי גשם נקיים, והם מוזרמים לצנרת הניקוז העירונית (גלגלי מכוניות מקומות המרתף וכו`).
ירוק - שוחות ניקוז ובקרה. שחור - רצפה מונחת עתידית (טרם נוצקה). כחול - צנרת הולכת מים.
לפני הטמנת הצנרת בקרקע היה צורך לבצע "מילוי חוזר" מאחר ומתווה הרפסודה שנחפר היה גדול יותר מהרפסודה על מנת לאפשר מקום לעבודת הטפסנות והברזלנות. המילוי החוזר נעשה בצורה מבוקרת, בשכבות שהודקו על ידי מכבש. לכל שכבה נעשתה בדיקת צפיפות על מנת לאשר כי הקרקע הגיעה לרמת ההידוק המתוכננת. המילוי החוזר בוצא עד תחתית הרצפה המונחת.
אדום - אזור לפני מילוי חוזר. כחול - אזור לאחר מילוי חוזר.
מבחינת קונסטרוקטיבית, הרצפה נשענת על "שן" מסביב לכל היקף הרפסודה, ומצידה השני על "ווטה" שהיא סוג של יסוד עובר נמשך - לכל היקף כלונסאות הדיפון. זיון הרצפה הוא על בסיס רשתות פלדה ותוספת זיון באזורי החיבור עם הרפסודה\כלונסאות.
בתמונה: סיום יציקת רצפה (ניתן להבחין בפתחי שוחות הניקוז ובהליקופטר של צוות ההחלקה - ירוק).
בתמונה למטה: חלק מהרצפה היצוקה. ניתן להבחין בשוחות וסבכות הניקוז מהתמונה הקודמת ש"מציצות" מבעד לרצפה (ירוק). אדום - רצפה מונחת. צהוב - גבוה רצפה-רפסודה. מאחר ומדובר על רצפת חניון, גמר הבטון - מוחלק (החלקת הליקופטר).
אלמנטי בטון בחניון
עוד במהלך ביצוע חפירת המרתף החל משא ומתן עם חברות המתמחות בייצור \ השכרת תבניות (טפסות) וזאת בכדי לאפשר חלון זמן של כחודשיים ימים לתכנון וייצור הטפסות.
מה בתמונה ? תא מתכווץ לחדר מדרגות (משמש ליציקת קירות חדר המדרגות).
שימו לב לקוצים שעולים מהרצפה (כתום). לקוצים אלה יתחברו מוטות הזיון של הקירות (כחול) ש"יעטפו" את התא המתכווץ (חיבור בין מוטות זיון נקרא אזור "חפייה"). באזור הדלת כניסה לחדר המדרגות (צהוב) אין קוצים מאחר ולא צפוי להקשר ברזל באזור זה (יישאר פתח למשקוף).
טפסות מסוג "תא מתכווץ" נקנו לאלמנטים הבאים: חדרי מדרגות, פירי מעליות, חדרי ממ"ד.
2. טפסות לאלמנטים וורטיקליים שמחוץ לגרעין - תבניות קלות מסוג "שילובית".
הוורסטליות של טפסות אלה מאפשרת להשתמש בהן בגיאומטריה משתנה ולכן הן מתאימות מאוד לאלמנטים רבים. בנוסף, בשל משקלן הנמוך (תבניות קלות) ניתן ליישם אותן באמצעות עבודת ידיים בלבד ובכך נחסך זמן תעסוקת עגורן יקר.
3. טפסות לתקרות - תבניות קלות "טופק" של חברת M.GOLD.
הטפסות מורכבות על רגלי אלומיניום שעל ראשן מורכב "כובע" מיוחד המאפשר הנחת 4 פינות של טפסות צמודות ובכך נחסך השימוש בלוחות (ליגר/אונטרליגר). הטפסות הסטנדרטיות נמכרות במידה 90*180 [ס"מ] אולם ניתן ניתן להשיגן גם במידות ביניים.
4. טפסות לקירות חוץ - ייעודיות לשיטת ברנוביץ.
מדובר על טפסות כבדות (תבניות פח) המשמשות לחיפוי חוץ קשיח בתלייה רטובה הידועה בשם "שיטת ברנוביץ". חזיתות המגדל מחופות שיש בשני גוונים - אפור בהיר וגוון קרם, אותם בחר אדריכל הפרוייקט. טפסות אלה נכנסו להליך של תכנון בחודש מרץ 2010 ולייצור מיידי על ידי חברת ש.ב.א מפעלי מתכת ארחיב על טפסות לשיטת ברנוביץ - בפרקים הבאים של פרוייקט מתגלגל.
מאחר וטפסות אלה עתידות להגיע לפרוייקט בעוד חודשים מספר, מצ"ב תמונה של טפסות דומות של חברת עגם מפעלי מתכת.
סדר העבודות במרתפים:
1. אדום - זוג חדרים שמשמשים כמחסנים בקומות החניון, אולם הופכים לזוג ממ"דים בדירות הצמודות של המגדל.
תמונות נוספות ופרטים נוספים להתרשמות:
עבודה במקביל על כמה אלמנטים ושימוש מעורב בסוגי התבניות. צהוב - תבניות מסוג איתן לאלמנטי הגרעין. אדום - תבניות מסוג שילובית. שחור - מאגר מי ספרינקלרים.
סיום אלמנטים שמחוץ לגרעין ותחילת טפסנות לתקרה ראשונה (תקרת חניון מינוס 4) באדום. ירוק - רצפה מונחת. ניתן לראות את ההתקדמות ביחס לתמונה הקודמת.
אדום - לובי (מעבר) קומתי בחניון.
ירוק - חדרי מדרגות.
צהוב - מעליות.
טפסנות וברזלנות חדרי מדרגות
החלקת תקרה ראשונה - מרתף מינוס 4
ציוד החלקה (הליקופטר+מחליק ידני).
אין תגובות